شناسهٔ خبر: 30528967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزايش وام ازدواج در کميسيون فرهنگي مجلس تصويب شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش وام ازدواج از 150 به 250 ميليون ريال در کميسيون فرهنگي مجلس براي ارايه به کميسيون تلفيق به تصويب رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام احد آزاديخواه اظهار داشت: افزايش مبلغ وام ازدواج يکي از پيشنهادهاي کميسيون فرهنگي مجلس دهم است که در صورت تصويب از سال 98 به قانون تبديل مي شود.
وي افزود: چنانچه افزايش مبلغ وام ازدواج در کميسيون تلفيق بودجه و صحن علني مجلس شوراي اسلامي راي بياورد و تصويب شود، از اول فرودين ماه سال 98 قابليت اجرا دارد.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در صورت تاييد اين مصوبه در مجلس، در عمل وام ازدواج براي زوج هاي جوان به 500 ميليون ريال مي رسد.
حجت الاسلام آزديخواه بيان کرد: با توجه به نرخ تورم در کشور و مشکلات و موانعي که بر سر راه جوانان براي ازدواج وجود دارد، افزايش مبلغ وام ازدواج يکي از بهترين مصوباتي است که کميسيون فرهنگي مجلس با آن موافقت کرد.
وي گفت: افزايش مبلغ وام ازدواج مي تواند جوانان را براي ازدواج آسان تشويق و ترغيب کند و زمينه خوبي براي رسيدن سن ازدواج به سن منطقي باشد.
رييس کميته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار کميسيون فرهنگي مجلس دهم با اشاره به پرکار بودن اين کميسيون در بررسي لايحه بودجه 98 بيان کرد: حدود 240 پيشنهاد در زمينه بودجه سال 98 به اين کميسيون ارسال شده است.
حجت الاسلام آزاديخواه با بيان اينکه اين پيشنهادها به جز پيشنهادهاي اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس است ادامه داد: در نشست هاي متعددي با دستگاه هاي مختلف فرهنگي کشور، پيشنهادها جمع بندي، بررسي و سپس به کميسيون تلفيق بودجه ارسال مي شود.
به گزارش ايرنا، لايحه بودجه 98 با رقم يکهزار و 703 ميليارد تومان سه شنبه چهارم ديماه توسط رييس جمهوري به صحن مجلس شوراي اسلامي تقديم شد.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما