شناسهٔ خبر: 30492469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آمریکا از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد

ابنا

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، حمایت خود از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود، از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد.

پامپئو با مطرح کردن ادعاها و اتهامات بی‌پایه و اساس علیه ایران، نوشت: اتحادیه اروپا برای نخستین بار از زمان توافق هسته‌ای تحریم‌هایی را علیه ایران اعلام و هلند نیز افشا کرد که ایران قتل دو شهروند هلندی در سال‌های 2015 و 2017 را هدایت می‌کرده است. این موضوع در پی خنثی سازی دو حمله تروریستی ایران در فرانسه و دانمارک در سال 2018 صورت می‌گیرد.

وی در ادامه توئیت خود مدعی شد که ایران و حزب‌الله از سال 1979 به عملیات تروریستی در اروپا می پرداخته و کشورهای این قاره نیز با گامی که روز سه شنبه(18 دی ماه) برداشت پیام آشکاری را به ایران ارسال کرد که تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد که این کشور قویا از تحریم‌های جدید حمایت کرده و در مقابله با این تهدید مشترک در کنار متحدان اروپایی می‌ایستد.

اتحادیه اروپا که مدعی تلاش برای حفظ برجام است از روز سه‌شنبه 18 دی 97 اولین دور تحریم‌ها علیه ایران را بعد از اجرایی شدن این توافق در سال 2014 اعمال کرد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا بر پایه ادعاهایی اعمال شد که دانمارک علیه ایران مطرح کرده است. پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. ایران قویاً این ادعا را تکذیب کرده است.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما