شناسهٔ خبر: 30491060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

فرمانده‌ ناوگروه صلح و دوستی پاکستان:

نقش نیروی دریایی ایران در تأمین امنیت منطقه مهم است

صاحب‌خبر -
 

بندرعباس‌ـ خبرنگار اطلاعات: فرمانده ناوگروه پاکستان گفت: گشت‌هایی با حضور کشورهای منطقه در اقیانوس هند انجام می‌شود و نقش جمهوری اسلامی برای تامین امنیت مهم است.

به گزارش روابط عمومی منطقه یکم نداجا، دریادار محمد سالم در مراسمی که روی عرشه ناوشکن خیبر با حضور وابستگان نظامی ترکیه، آلمان، معاون سفیر انگلستان، سفیر استرالیا، سفیر و وابسته نظامی پاکستان در ایران برگزار شد، اظهار داشت: این گشت‌ها توانسته امنیت منطقه و خطوط مواصلاتی واقع در اقیانوس هند را تأمین کند.

وی ادامه داد: دولت و کشور پاکستان، معتقد به ارتقای امنیت در منطقه است و در راستای این هدف، نیروی دریایی پاکستان حضور مداومی را در اقیانوس هند جهت مبارزه با دزدان دریایی دارد.

او اضافه کرد: روابط پاکستان و جمهوری اسلامی ایران دارای ریشه‌های کهن تاریخی است و اشتراک‌های ملی و مذهبی بر عمق آن افزوده و باعث ایجاد روابط نظامی قابل ملاحظه‌ای بین دو کشور شده است.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته بازدیدهای متناوبی از بنادر بندرعباس در ایران و بندر کراچی در پاکستان بین نیروهای ۲ کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام شده و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رزمایش عمان نیز حضور داشته است.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان اظهار داشت: بازدید حال حاضر این ناوگروه از بندرعباس سبب ارتقای روابط بین ۲ کشور خواهد شد.

دریادار سالم با اشاره به شاهراه تجاری بین پاکستان و ایران گفت: شدت بخشیدن به فعالیت تجاری در بندر گوادر پاکستان و بندر چابهار ایران و برقراری امنیت دریایی توسط نیروی دریایی دو کشور باعث رونق فعالیت‌های تجاری و شکوفایی اقتصادی دو کشور خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا هم در این ضیافت شام گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، ملی و کلامی هستند که این اشتراکات باعث ارتقای روابط دو کشور خواهد شد. دریادار دوم مجتبی محمدی اظهار داشت: همکاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند بویژه همکاری دو نیروی دریایی ایران و پاکستان نقش مهمی در انجام دریانوردی ایمن در اقیانوس هند دارد.

در پایان و به رسم یادبود هدایایی به مقام‌های سیاسی و نظامی مدعو و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ایران و پاکستان اهدا شد.

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان متشکل از ناوشکن سرفرماندهی خیبر، ناو گارد ساحلی ژوب، ناو پشتیبانی مددگر و ناو آموزشی بادبانی راهنورد یکشنبه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت.هدف از حضور این ناوگروه در ایران توسعه مناسبات نظامی و تقویت حسن همجواری بین دو کشور همسایه، دوست، برادر و مسلمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است.

فرماندهان این ناوگروه در مدت حضور خود با استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

نظر شما