شناسهٔ خبر: 30466048 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چهارمين نشست پيگيري حل مشکلات شرکت نيشکر هفت تپه برگزار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - چهارمين نشست پيگيري حل مشکلات شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه يکشنبه به رياست دادستان عمومي و انقلاب اهواز و با حضور مديرعامل شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه و جمعي از مسئولان استاني در محل مجتمع قضايي شهيد باهنر اهواز برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين نشست که فرماندار شوش ، مديرکل انتظامي و امور مرزي استانداري خوزستان و تعدادي از مسئولان استاني نيز حضور داشتند موضوع مطالبات شرکت توزيع برق خوزستان و تامين اجتماعي از شرکت نيشکر هفت تپه بررسي شد.
تامين اجتماعي خوزستان سه هزار و 510ميليارد ريال و شرکت توزيع برق خوزستان 350ميليارد ريال از شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه مطالبه دارند.
شرکت توزيع برق خوزستان متعهد شد مقدمات جداسازي برق منازل مسکوني را از برق صنعتي شرکت انجام دهد تا هزينه هاي شرکت نيشکر هفت تپه بي رويه افزايش نيابد و براي هر واحد مسکوني سازماني کنتور برق نصب کند.
در اين نشست چهارساعته مقرر شد شرکت کشت و صنعت هفت تپه نيشکر هيچ بدهي جديد ايجاد نکند و بدهي جاري (ماهانه) را نيز پرداخت کند.
تامين اجتماعي خوزستان نيز متعهد شد امسال 97نفر از کارکنان نيشکر هفت تپه را با دريافت 20 ميليارد ريال به صورت نقد و 30ميليارد ريال در اقساط 9 ماهه بازنشسته کند.
قرار شد بدهي شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه با معرفي و فروش يکي از املاک خود ، بخش مهمي از بدهي خود را به تامين اجتماعي خوزستان پرداخت کند.
نيمي از مطالبات تامين اجتماعي از شرکت کشت و صنعت هفت تپه مربوط به جريمه ديرکرد اين شرکت است.
اميد اسد بيگي مديرعامل شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه نيز با بيان اينکه اين شرکت ماهانه 100ميليارد ريال پرداختي دارد گفت: در ماه هاي اخير اين شرکت 400ميليارد ريال پرداختي به کارگران داشته است.
وي موضوع فراري شدن خود از کشور را که در برخي رسانه هاي مجازي مطرح شده بود رد کرد و افزود: همه تلاش مجموعه مديريتي اين شرکت بر حل مشکلات اين واحد صنعتي و رساندن توليد سالانه 100هزار شکر در فرايند سه تا چهارساله متمرکز شده است.
وي يکي از مشکلات فعلي اين شرکت را تراکم نيرو بيان کرد.
تامين اجتماعي در سال هاي 1395 تا 1396 يک هزار و 147 نفر از کارگران و کارکنان شرکت نيشکر هفت تپه را بازنشسته کرده بدون اينکه اعتباري از شرکت دريافت کند.
** هيچ فردي از نيشکر هفت تپه در بازداشت نيست
دادستان عمومي و انقلاب مرکز خوزستان با بيان اينکه هيچ فردي از مجموعه کارگران هفت تپه در بازداشت نيست بيان کرد: هجمه رسانه اي مبني بر بازداشت اسماعيل بخشي از کارکنان کشت و صنعت هفت تپه گوشه اي از سناريوي طراحي شده معاندان انقلاب اسلامي است.
عباس حسيني پويا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:رسانه هاي معاند که ضديت آنان با انقلاب و نظام اسلامي به اثبات رسيده تلاش گسترده اي در راستاي دامن زدن به مسايل کارگري انجام داده که دروغ پردازي آنان کاملا روشن است.
وي با بيان اينکه تعميرات اساسي (اورهال) کارخانه نيشکر هفت تپه به اتمام رسيده و با برداشت نيشکر ، توليد شکر از سرگرفته مي شود گفت:رسانه هاي معاند تلاش دارند با شايعه پراکني فضاي کارگري را ناامن کنند تا توليد در کشور متوقف شود.
دادستان عمومي و انقلاب اهواز در ادامه از تشکيل کارگروه پيگيري حل مشکلات شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه با هدف سامان بخشيدن به مسايل اين واحد صنعتي در شمال خوزستان خبرداد.
حسيني پويا افزود: اين کارگروه تا حل نهايي همه مشکلات اين کشت و صنعت به فعاليت خود ادامه مي دهد.
کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در ماه هاي اخير با تجمع هاي کارگري رو به رو بود. پرداخت مطالبات معوقه و بازگشت مالکيت اين کشت و صنعت از بخش خصوصي به دولتي 2 خواسته کارگران اين مجتمع بوده است.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما