شناسهٔ خبر: 30447339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزارت اطلاعات خبر داد؛

دستگيري 12 نفر از عوامل اخلال در بازار ارز

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در پي اشراف اطلاعاتي و تلاش هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان قزوين 12 نفر از عوامل اخلال در بازار ارز دستگير وتحويل مراجع قضايي شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا، 12 نفر به اتهام اخلال در نظام ارزي کشور ،قاچاق ارز از طريق خريد و فروش غيرقانوني ،تحصيل مال و کسب منفعت نامشروع ،فرار مالياتي و پولشويي در استان هاي قزوين،تهران و مازندران دستگير و براي رسيدگي به جرايم مزبور، تحويل مراجع قضايي شدند.
سرکرده اين باند نيز در حالي که قصد خروج از کشور را داشت ،شناسايي و دستگير شد.
اعضاي اين باند که به صورت شبکه سازمان يافته و حرفه اي فعاليت مي نمودند ،از سال 93 تاکنون در مجموع بالغ بر 20هزار ميليارد ريال گردش مالي داشته و خريد و فروش غير قانوني نزديک به 450 ميليون دلار داشته اند.
همچنين سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربايجان شرقي نيز با انجام اقدامات اطلاعاتي چند ماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزي گرديدند که در اين رابطه 13 نفر از عناصر اصلي به اتهام اخلال در نظام ارزي کشور که تعدادي از متهمين با هويت جعلي قصد خروج غير قانوني از کشور را داشتند دستگير و بعد از مستند سازي جرايم ،تحويل مراجع قضايي شدند .
اين باند با تأسيس شرکت هاي کاغذي و سوءاستفاده ازظرفيت شرکت هاي بازرگاني فعال براي سوءاستفاده از مابه التفاوت نرخ ارز دولتي و آزاد به ثبت سفارش کالاهاي مشمول ارز دولتي (مبادله اي )اقدام نموده و پس از تخصيص ارز دولتي نسبت به فروش حوالجات ارزي در بازار آزاد،با مشارکت عوامل خود در تهران اقدام نموده اند.
حدود 65 ميليون دلار از تخلفات ارزي باند مذکور مستند سازي شده است .

نظر شما