شناسهٔ خبر: 30447180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای نیمه شرقی کشور و استان های سمنان ، تهران ، البرز، قم و مرکزی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

امین حسین نقشینه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق احتمال خیزش گرد و خاک را در این مناطق به همراه دارد.

 

وی اظهار داشت: امروز برای غرب سواحل خزر ، ارتفاعات البرز شرقی ، شمال شرق ، شرق ، مرکز و جنوب غرب کشور بارندگی خواهیم داشت و در استان های مازندران ، گلستان ، ارتفاعات سمنان و تهران ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ، بخش هایی از اصفهان و یزد ، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس ، چهارمحال و بختیاری ، شمال بوشهر و شرق خوزستان شاهد بارش باران خواهیم بود که در ارتفاعات این مناطق بارش ها به شکل برف پیش بینی شده است.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین پیش بینی شده که در استان های جنوبی از جمله بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان احتمال پدیده رعد و برق وجود دارد ، از بعدازظهر امروز نیز از فعالیت این سامانه کاسته می شود.

 

نقشینه افزود: فردا برای استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش پیش بینی شده که در ارتفاعات این استان ها بارش به شکل برف خواهد بود.علاوه بر این دو استان در غرب فارس، شرق خوزستان و مناطق شمالی بوشهر بارش پراکنده پیش بینی شده است و سایر آسمان کشور صاف خواهد بود.

 

وی گفت: روز چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه جدیدی از غرب به کشور برای ارتفاعات نوار غربی بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی شده که بر اثر تاثیر این سامانه کاهش دما از شمال و غرب آغاز می شود که تا پنج شنبه ادامه دارد، افت دما محسوس خواهد بود.

 

به گفته وی به علت وزش باد شدید امروز تا بعدازظهر غرب خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

 

وی اظهارداشت: در این مدت استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از بارش های بیشتری نسبت به سایر نقاط برخوردار خواهند بود که در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش برف خواهیم داشت.

 

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: انتظار داریم امروز آسمان تهران کمی ابری در پاره ای نقاط نیمه ابری و با وزش باد همراه باشد، در مناطق مرتفع احتمال بارش پراکنده وجود دارد و هوای پایتخت امروز ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود، بیشینه دمای امروز و فردا در فرودگاه مهرآباد ۱۰ درجه بالای صفر ، شمیرانات نیز ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه به ترتیب صفر درجه و سه درجه زیر صفر خواهد شد.

 

نقشینه گفت: بندر عباس با ۲۸ درجه بالای صفر و ارومیه با ۳ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

نظر شما