شناسهٔ خبر: 30436392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

دروغهای تمام نشدنی "ترامپ" / ایران نیروهایش را از همه‌جا عقب می‌کشد و می‌خواهد با ما مذاکره کند! / ما داعش را نابود کردیم!

ابنا

ترامپ با تکرار اینکه "کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته است" مدعی شد: اوضاع ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام خوب نیست، مدعی شد که ایران خواهان گفت‌وگو است!!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس‌ جمهور آمریکا عصر امروز یکشنبه 16 دی 1397 با ردیگر وضعیت ایران را بد توصیف کرد و مدعی شد که ایران خواهان گفت‌وگو است!!

«دونالد ترامپ» که در واشنگتن در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: "اوضاع ایران اصلا خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند".

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها به دلیل بدعهدی آمریکا، پیشنهاد ترامپ برای مذاکره را رد کرده اند. تناقض ترامپ وقتی بیشتر روشن می شود که وی هفته گذشته هم با بیان اینکه خواهان گفت‌وگو با ایران است، گفت: تهران هنوز برای چنین گفت‌وگویی آماده نیست!

* ما داعش را در عراق نابود کردیم!

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش امروزش با بیان اینکه کشورهای منطقه بیش از آمریکا از داعش متنفر هستند، گفت کشورهای همجوار سوریه باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

وی در ادامه دروغ های خود گفت: "ما داعش را در عراق نابود کردیم، ما داعش را نابود کردیم... امیدوارم دیگر کشورها هم این کار را بکنند".

ترامپ ادامه داد: "ایران بیش از ما از داعش متنفر است. روسیه بیش از ما از داعش متنفر است. ترکیه هم از داعش متنفر است، البته شاید نه به آن اندازه که ما متنفریم. اما این کشورها از داعش متنفر هستند".

او در مورد اینکه چرا دستور خروج از سوریه را صادر کرده، بار دیگر بر نابودی داعش تأکید کرد و گفت: "نیروهای ما دارند [از سوریه] خارج می‌شود. البته من هیچ‌وقت نگفتم که این کار را سریع انجام می‌دهیم".

رئیس‌جمهور آمریکا با این حال گفت: "روند خروج از سوریه اکنون دارد سریع پیش‌ می‌رود".

وی از اظهار نظر در مورد صحبت‌های امروز «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مورد سوریه طفره رفت و صرفا بولتون و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا را "دو ستاره"» دولتش توصیف کرد!

ترامپ دو هفته پیش دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد، اما از آن زمان بیانیه‌های متناقضی از سوریه کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است. بولتون که به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز تغییر در سیاست آمریکا در قبال سوریه را به کلی منکر شد و گفت خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به شکست کامل داعش و اطمینان از حفاظت از کردها مشروط است.

* تعداد دروغهای ترامپ!

دونالد ترامپ که به عنوان یکی از دروغگوترین شخصیت های سیاسی جهان شناخته شده است در طول ۷۱۰ روز که از حضور او در کاخ سفید گذشته است، به ۷۶۴۵ مورد رسید!

ترامپ ماه اکتبر در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره، ۱۲۰۵ ادعای نادرست یا دروغ، یعنی به صورت متوسط ۳۹ مورد در روز، بیان کرد. 

...............................
پایان پیام/ 101

نظر شما