شناسهٔ خبر: 30274231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فیبرنوری خانگی به روستاهای استان سمنان رسید

R41366/P/S6,64/CT11

با افتتاح هم‌زمان شبکه فیبر نوری در سه روستای استان سمنان، کار گسترش این شبکه مدرن ارتباطاتی به روستاهای این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بر این اساس ‌سه روستای دلازیان، محمودآباد و حسن‌آباد شهرستان سمنان از شبکه فیبر نوری برخوردار شدند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه سمنان عصر امروز در آئین بهره‌برداری این پروژه‌ها در روستای دلازیان شهرستان سمنان اظهار داشت: این پروژه مهم با هدف ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی به روستاهای استان سمنان تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مجید دارایی با اشاره به روند اجرا و هزینه انجام شده برای این پروژه مهم ارتباطاتی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه بیش از 6 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای بیش از 15 کیلومتر کابل‌کشی فیبرنوری بین روستایی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد: همچنین بیش از 5 کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری داخل روستایی در روستاهای دلازیان، محمودآباد و حسن‌آباد سمنان انجام شده است تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه سمنان با تأکید بر اینکه هوشمندسازی روستاهای استان سمنان یکی از اهداف این شرکت است گفت: با افتتاح این پروژه مهم برای سه روستای دلازیان، محمودآباد و حسن‌آباد، بستر مناسب برقراری ارتباط تلفن ثابت و دیتا برای بیش از یک هزار خانوار این روستاها ایجاد شده است.

دارایی با بیان اینکه این برای نخستین بار است که فیبر نوری خانگی به روستاهای استان سمنان راه می‌یابد ضافه کرد: اهالی روستاهای که فیبر نوری در آن اجرا می‌شود؛ خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت را بر بستر فیبرنوری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما