شناسهٔ خبر: 30228964 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ترامپ: متاسفانه ناچارم کاملا مخفيانه به خاورميانه سفر کنم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا با اذعان به مخفيانه بودن سفرش به بغداد گفت که خيلي غم انگيز است که ناچار باشي در کمال خفا به خاورميانه سفر کني و هر کاري انجام دهي تا سالم به آنجا برسي.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري الفرات عراق، ترامپ که شبانه با هواپيماي چراغ خاموش عراق را ترک کرد گفت که پيشتر نيز دوبار قرار بوده به عراق سفر کند اما بخاطر درز خبر آن، لغو شده است.
وي گفت: خيلي غم انگيز است که هفت تريليون دلار در خاورميانه هزينه کني اما براي رفتن به آنجا ناچار باشي سفرت را تا اين حد فوق العاده مخفيانه نگه داري و هواپيماها (ي اسکورت) و بزرگترين تجهيزات جهان دور و برت باشند و هر کاري بکني تا سالم به مقصد برسي`.
ترامپ اذعان کرد که در سفر به عراق نگران بوده است اما گفت که وي نگران نهاد رياست جمهوري و نه شخص خودش بوده همچنين نگران ملانيا (همسر ترامپ) بودم.
سفر سرزده ترامپ و همسرش به پايگاه نظامي عين الاسد در استان الانبار در شمال عراق با موجي از محکوميت و انتقادات گسترده احزاب و گروههاي سياسي و نيز نيروهاي مقاومت اين کشور روبرو شد.
عراقي ها اين سفر را خارج از عرف ديپلماتيک و نقض آشکار حاکميت ملي و استقلال اين کشور دانسته و خواستار واکنش جدي دولت شده اند.


نظر شما