شناسهٔ خبر: 30169108 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استرداد عوارض خروج از کشور الکترونيکي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون ماليات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالياتي کشور گفت: متقاضيان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور مي‌توانند از اين پس به ‌صورت الکترونيکي درخواست خود را ثبت کنند تا بازپرداخت وجوه بدون مراجعه حضوري و در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از سازمان مالياتي، محمد مسيحي افزود: اين اقدام با هدف اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي و سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي مبني بر توجه به حفاظت از محيط‌ زيست با حذف نسخه کاغذي از فرايندهاي جاري در برنامه‌ها و سياست گذاري‌هاي اداري انجام شده است.
وي افزود: با عملياتي شدن اين طرح متقاضيان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور که پس از پرداخت وجه مذکور از آن استفاده نکرده و درخواست استرداد آن را دارند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه ماليات بر ارزش‌افزوده به آدرس www.evat.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
معاون ماليات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالياتي کشور ادامه داد: پيرو ثبت درخواست استرداد مسافر، بررسي اصالت قبض پرداختي به ‌صورت برخط (آنلاين) و استعلام تأييد عدم مصرف وجه از سوي پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا به‌صورت خودکار، صورت مي‌گيرد و بازپرداخت مبلغ در اسرع وقت بدون نياز به مراجعه حضوري به بانک يا اداره کل امور مالياتي استان تهران که متولي اين امر مي‌باشد، انجام خواهد شد.
وي بابيان اينکه اطلاع‌رساني به کاربران در زمينه پيشرفت کار نيز به اشکال مختلف در اين سامانه پيش‌بيني شده است، تصريح کرد: مسافرين مي‌توانند به‌منظور مشاهده روند درخواست خود به سامانه www.evat.ir مراجعه کرده و از وضعيت درخواست خود مطلع شوند.
مسيحي خاطرنشان کرد: تمامي مراحل فرآيند يادشده شامل «ثبت درخواست»، «تأييد عدم مصرف قبض خروج از کشور» يا «غيرقابل استرداد بودن درخواست به دليل مصرف قبض خروج از کشور»، «ارسال مشخصات به بانک جهت پرداخت»، «واريز ناموفق به علت مغايرت در حساب مسافر و نياز به اصلاح اطلاعات حساب واريزي» و درنهايت «واريز موفق و اتمام فرآيند استرداد وجه خروج از کشور» به مسافرين از طريق پيامک اطلاع‌رساني مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه الکترونيکي شدن اين فرايند به همت کارشناسان مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتي در يک بازه زماني دوساله برنامه‌ريزي، تحليل، طراحي و پياده‌سازي شده است، گفت: تحقق اين امر با توجه به درگير بودن سازمان‌هاي مختلف، نيازمند همکاري و هماهنگي موثر بين بخشي بود که اين مهم با مشارکت نيروي انتظامي جمهوري اسلامي و بانک ملي ايران و از طريق ايجاد بستر ارتباطي پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا و بانک ملي ميسر شد.
به گزارش ايرنا و با عملياتي شدن سامانه پرداخت الکترونيک عوارض خروج از کشور با همکاري نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و سازمان امورمالياتي کشور، از 24 آذر ماه امسال پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت الکترونيکي انجام مي شود.
اقتصام*2025**2022
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما