شناسهٔ خبر: 30163217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درآمد و هزينه شهرداري ها در سامانه الکترونيک برخط ثبت مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت کشور گفت: با تصويب لايحه درآمد پايدار و هزينه شهرداري ها و دهياري ها در مجلس شوراي اسلامي، درآمدها و هزينه شهرداري ها در سامانه الکترونيکي برخط ثبت مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، «سيد سلمان ساماني» با بيان اينکه يکي از اهداف وزارت کشور ساماندهي درآمد و هزينه شهرداري ها است، اظهار داشت: سامانه ثبت الکترونيکي درآمد و هزينه شهرداري ها، ظرف مدت يکسال از سوي اين وزارتخانه راه‌اندازي مي شود.
سخنگوي وزارت کشور افزود: در راستاي ايجاد درآمد پايدار و تنظيم گري در زمينه هزينه شهرداري ها و دهياري ها از طريق روش هايي مانند کاهش وابستگي به درآمدهاي غير مستمر از جمله ساخت و ساز، تعيين ساز و کار موثر براي کسب و درآمد هاي قانوني و ساماندهي توزيع عوارض ناشي از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و کمک هاي مالي دولت لايحه اي تحت عنوان لايحه درآمد پايدار و هزينه شهرداري ها و دهياري ها توسط وزارت کشور تهيه و به تصويب دولت رسيد و اکنون در نوبت بررسي در مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.
ساماني با ابراز اميدواري از تصويب هرچه زودتر اين لايحه توسط مجلس در جلسات آتي خانه ملت تاکيد کرد: تصويب اين لايحه ضمن سامان بخشي به نحوه درآمد و هزينه شهرداري ها کمک شاياني به تقويت شهرداري هاي کوچک خواهد کرد.
سخنگوي وزارت کشور با بيان اينکه تقويت سازمان شهرداري ها و دهياري ها موجب تقويت شهرداري هاي کوچک خواهد شد، گفت: با تصويب اين لايحه و تبديل شدن آن به قانون بسياري از مشکلات مالي شهرداريها و دهياريهاي کشور با مکانيزم درآمدهاي پيش بيني شده رفع خواهد شد.
وي با اشاره به مزاياي تصويب اين لايحه در راستاي توانمندسازي شهرداري هاي کشور تاکيد کرد: در اين لايحه پيش‌بيني شده است که يک درصد از کل درآمدهاي حاصل از قانون ماليات هاي مستقيم به حساب متمرکز وجوهي که به اين منظور ايجاد مي شود نزد خزانه واريز شود.
سخنگوي وزارت کشور ادامه داد: در همين راستا وزارت کشور موظف شده است وجوه مذکور را براي کمک به اجراي پروژه‌هاي اولويت‌دار و پرداخت تسهيلات به شهرداري هاي زير 250 هزار نفر جمعيت و دهياريها به نسبت جمعيت بر اساس دستورالعملي که توسط وزارت کشور و سازمان برنامه تهيه مي شود هزينه کند.
ساماني با بيان اينکه يکي ديگر از تصميمات مهم در راستاي تقويت شهرداري ها بهره مندي از منابع حاصل از قانون ماليات بر ارزش افزوده است گفت: پيرو لايحه تصويب شده در دولت 50 درصد از منابع موضوع قانون ماليات بر ارزش افزوده سهم درآمد عمومي کشور و 50 درصد ديگر نيز سهم شهرداريها و دهياريها تعيين مي شود که در قالب 3 عنوان تعريف شده به شهرداري ها پرداخت خواهد شد.
سخنگوي وزارت کشور با اشاره به توجه ويژه مجلس به لايحه درآمد پايدار و هزينه شهرداري ها و دهياري ها تصريح کرد: اين لايحه در کميسيون مشترک درآمد پايدار شهرداري ها و دهياري ها که در مجلس شوراي اسلامي تشکيل شده با حضور نمايندگان وزارت کشور مورد بررسي قرار مي گيرد که نشان دهنده عزم جدي مجلس براي بهبود وضعيت شهرداري ها است، که به نوبه خود از اعضا و رئيس کميسيون به سبب تلاش و حساسيتي که در بررسي و تصويب اين لايحه دارند قدرداني مي کنيم.
سيام**3070**1553
انتهاي پيام /*

نظر شما