شناسهٔ خبر: 30111601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سلطان قير اعدام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – حکم اعدام «حميدرضا باقري درمني» معروف به «سلطان قير» که با تشکيل باند کلاهبرداري، به اقدامات مجرمانه دست زده بود، بامداد شنبه اجرايي شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، پرونده باقري درمني و مرتبطين وي که مشتمل بر 156 جلد و بيش از 25 هزار برگ مي‌باشد، با شکايت شرکت پالايش نفت جي، بانک ملي، بانک گردشگري، صرافي اقتصاد نوين و سامان مجد در دادسراي عمومي و انقلاب تهران رسيدگي شد.
محکوم‌عليه باقري درمني در ساليان متمادي با تشکيل باند، به اقدامات مجرمانه‌اي دست زده است و با اعمال متقلبانه، جعل، تباني، پرداخت رشوه به کارکنان چند دستگاه و تشکيل شرکت‌هاي صوري و کاغذي متعدد از جمله شرکت قائم کوثر، شرکت محمد بازرگاني شايان، شرکت پرشين به‌گستر، شرکت شکوه آبيده و شرکت آريا برج هرم از شکات فوق، يک هزار و هفتاد و هشت ميليارد تومان کلاهبرداري کرده است.
در رسيدگي به پرونده مشخص شد از 47 سند جعلي براي اخذ ضمانت‌نامه بانکي و يا ترهين معامله و 36 فقره ضمانت‌نامه جعلي و 102 فقره ضمانت‌نامه بدون پشتوانه، 33 فقره چک‌هاي مخدوش با مبالغ سنگين و جعل در اسناد رسمي سازمان ثبت اسناد کشور استفاده کرده است.
درمني با همدستي مرتبطين خود و با پرداخت رشوه و تباني با کارشناسان، املاک مورد وثيقه را به چند برابر قيمت واقعي ارزش‌گذاري و به بانک ارائه مي‌داد، از جمله ملکي که حدود 400 ميليارد ريال ارزش داشته با پرداخت رشوه و تباني به 1269 ميليارد ريال ارزش‌گذاري و در رهن شرکت نفت جي قرار داد.
بازپرس دادسراي تهران پس از تحقيقات مفصل، جمع‌آوري اسناد و مدارک مثبته جرم در خصوص باقري درمني به عنوان سرشبکه و ساير اعضاء باند و شبکه به استناد ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداري و به عنوان مفسد في‌الارض نظر به جلب دادرسي و معاون دادستان و سرپرست دادسراي اقتصادي با صدور کيفرخواست پرونده را به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال کرد.
شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با دقت در 9 جلسه چند ساعته و با حضور متهم، وکلا، و نماينده دادستان رسيدگي و پس از ختم رسيدگي طبق قانون، آقاي حميدرضا باقري درمني را به عنوان مفسد في‌الارض به اعدام و رد مال محکوم کرد.
با اعتراض وکيل محکوم‌عليه، ديوانعالي کشور به پرونده ورود کرد و رأي صادره از شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران را مورد تاييد قرار داد.
شبس ** 9386 **1859
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما