شناسهٔ خبر: 30106638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حوثي: آمريکا و همپيمانانش، مسئول شکست تلاش‌هاي صلح هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رئيس کميته عالي انقلاب يمن گفت: هر قطعنامه‌‌اي که از توقف تجاوز نظامي به يمن حمايت نکند، در حقيقت اقدامي براي از بين بردن تلاش‌هاي صلح است.
به گزارش روز جمعه پارس تودي؛ «محمد علي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب يمن تصريح کرد: مانع‌تراشي آمريکا براي پيش نويس قطعنامه انگليس درباره يمن، که وزير امور خارجه انگليس از تحويل آن به شوراي امنيت در آينده نزديک خبر داده بود، تاکيدي بر اين نکته است که آمريکا و هم‌پيمانان سعودي و اماراتي آن، به دنبال افزايش حملات و کودتا ضد نتايج مذاکرات صلح استکهلم هستند.
در حالي که قرار بود قطعنامه پيشنهادي انگليس درباره يمن در شوراي امنيت مطرح شود، دولت آمريکا قطعنامه ديگري را به اين شورا ارائه کرد؛ اعضاي شوراي امنيت از حدود دو هفته پيش مذاکرات زيادي را درخصوص قطعنامه پيشنهادي انگليس در مورد تاييد گفتگوهاي يمن در سوئد، آغاز کرده بودند.
قطعنامه پيشنهادي انگليس شامل تاييد گفتگوهاي استکهلم ، دعوت همه طرف ها به پايبندي به آتش بس در يمن، استقرار گروه نظارتي سازمان ملل، تسهيل ورود کالاهاي تجاري و انساني به يمن، محکوميت صادرات سلاح براي گروه هاي مسلح و نيز محکوميت حملات بي هدف به غيرنظاميان است.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن از روز پنجشنبه 6 دسامبر با حضور طرف‌هاي يمني به همراه «مارتين گريفيتس» Martin Griffiths نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن در استکهلم سوئد به مدت يک هفته برگزار شده است و دو طرف درخصوص آتش‌بس در شهر و بندر الحديده به توافق رسيدند.
گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران يمن تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي و متحدانش با شکست روبرو شده است.118/112
کليدواژه آمريکا

نظر شما