شناسهٔ خبر: 30082953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تمام امکانات براي نجات مصدومان آتش سوزي مدرسه زاهدان بکار گرفته شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- معاون اول‌ رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامي، جان باختن سه دانش آموز در حادثه آتش سوزي مدرسه اسوه حسنه زاهدان را تسليت گفت و بر لزوم بکارگيري کليه امکانات پزشکي براي نجات جان مصدوم اين حادثه تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، متن پيام اسحاق جهانگيري به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
خبر دردناک و غم انگيز جان باختن سه نفر و مجروحيت يکي از نونهالان عزيزم در حادثه آتش سوزي در مدرسه اسوه حسنه شهر زاهدان موجب تأسف و تألم فراوان گرديد.
اين مصيبت اندوهبار که قلب مردم ايران را جريحه دار کرد، به عموم ملت ايران، مردم شريف استان سيستان و بلوچستان و شهر زاهدان به ويژه خانواده هاي عزادار از صميم قلب تسليت مي گويم و از خداوند متعال براي مجروح حادثه شفاي عاجل و براي خانواده هاي عزادار صبر و اجر مسئلت دارم.
لازم است وزير محترم آموزش و پرورش، استاندار محترم استان و مسئولان دستگاه هاي ذي ربط ضمن بکارگيري کليه امکانات پزشکي براي نجات جان مصدوم عزيز حادثه و نيز رسيدگي و ارائه کمک هاي لازم به خانواده هاي ارجمند داغدار، نسبت به بررسي دقيق علت وقوع اين حادثه تلخ و برخورد با متخلفين اين اتفاق ناگوار اقدام و نتيجه را در اسرع وقت به اطلاع مردم بزرگوار ايران برسانند.
صبح روز سه شنبه يک واحد آموزشي پيش دبستاني و دبستان غيرانتفاعي در خيابان مصطفي خميني 23 زاهدان طعمه حريق شد که در آن چهار دانش آموز اين مدرسه دخترانه به نام هاي مونا خسروپرست، صبا عربي، مريم نوکندي و يکتا ميرشکار دچار سوختگي بالاي 90 درصد شدند که تاکنون سه نفر از آنان به نام هاي مونا خسرو پرست، صبا عربي و يکتا ميرشکار جان خود را از دست داده اند.
پيکر اين سه دانش آموز پايه اول حادثه آتش سوزي دبستان دخترانه اسوه حسنه زاهدان چهارشنبه تشييع و خاکسپاري شد.
معاون پارلماني و حقوقي وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار حوزه آموزش ايرنا گفت: در پي وقوع حادثه دلخراش آتش سوزي در دبستان اسوه حسنه در زاهدان، مجوز اين مدرسه تعليق شد.
`اميرعلي نعمت الهي` اظهار داشت: مدرسه پيش دبستاني و دبستاني غيردولتي ناحيه 2 زاهدان فاقد گواهي استحکام بنا از اداره کل تجهيز و نوسازي استان زاهدان بود و به نوعي دچار قصور و تخلف شده است که علاوه بر اقدامات قضايي توسط دادستان زاهدان، از لحظات اوليه حادثه نيز حسب دستور و پيگيري وزير آموزش و پرورش بلافاصله نماينده ويژه وي به منطقه اعزام شد و در حال بررسي است.
شبک**1983**1392
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما