شناسهٔ خبر: 29990505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مراقبت از موها در فصل سرد زمستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - براي اين که از آسيب به موهايتان در فصلي چون زمستان در امان باشيد، عاداتي که در ادامه بدان اشاره کرده‌ايم را ترک کنيد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مجله ايده آل، حتماً مي‌دانيد که هواي سرد و خشک زمستان دشمن سرسخت پوست شماست. بايد بگوييم که اين هوا نه تنها به پوست، بلکه به موي شما نيز آسيب مي‌رساند.
همان‌طور که دماي کم هوا منجر به خشکي پوست شما مي‌شود، مي‌تواند رطوبت موهاي شما را نيز از بين ببرد و موجب شکستگي آن شود اما جدا از آن عاداتي است که مي‌تواند اين آسيب را بيشتر کند.
براي اين که از آسيب به موهايتان در فصلي چون زمستان در امان باشيد، عاداتي که در ادامه بدان اشاره کرده‌ايم را ترک کنيد.
بيرون رفتن با موهاي خيس
حتماً اين جمله را قبلاً شنيده‌ايد: «با موهاي خيس بيرون نرو، سرما مي‌خوري». بيرون رفتن با موهاي خيس نه تنها ممکن است که موجب سرماخوردگي شود، بلکه مي‌تواند به موهاي شما نيز آسيب برساند.
اگر شما با موهاي خيس به بيرون برويد، دماي پايين هوا موجب يخ زدن آب روي موهاي شما مي‌شود. زماني که آب تبديل به يخ مي‌شود، حجم بيشتري پيدا مي‌کند که همين امر موجب شکستگي موهاي شما مي‌شود. بنابراين اين بار که مي‌خواستيد با موهاي خيس به بيرون رويد، اگر به فکر سرماخوردگي خود نيستيد، به فکر شکستگي موهايتان باشيد.
هر نوع مويي نياز به رسيدگي دارد. حتي اگر شما موهاي نرمي داريد، در روزهاي سرد سال باز هم بايد از ماسک، نرم کننده يا تقويت کننده‌هاي مو استفاده کنيد. در واقع اين محصولات موهاي شما را از آسيب در روزهاي سرد سال در امان نگه مي‌دارند.
شما حتي مي‌توانيد از روغن‌هاي طبيعي مو استفاده کنيد. اين روغن‌ها موهاي شما را هيدراته مي‌کنند و مانعي مي‌سازند تا خشکي هواي سرد به موهايتان آسيب نزند.
شستن مو با آب داغ

آب داغ نه تنها به پوست بدن، بلکه به موهاي شما نيز آسيب مي‌رساند. شستن موها با آب داغ موجب خشکي مو و حتي پوست سر مي‌شود.
نه تنها آب خيلي داغ، بلکه آب خيلي سرد هم مي‌تواند رطوبت پوست شما را از بين ببرد و موجب دهيدراته شدن و به تبع شکستگي موهايتان شود. از اين رو بهتر است که موهايتان را با آب گرم يا ولرم بشوييد.
اگر شما با موهاي خيس به بيرون برويد، دماي پايين هوا موجب يخ زدن آب روي موهاي شما مي‌شود. زماني که آب تبديل به يخ مي‌شود، حجم بيشتري پيدا مي‌کند که همين امر موجب شکستگي موهاي شما مي‌شود. بنابراين اين بار که مي‌خواستيد با موهاي خيس به بيرون رويد، اگر به فکر سرماخوردگي خود نيستيد، به فکر شکستگي موهايتان باشيد
شستن بيش از حد موها
اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد که موهايتان را چند بار شامپو مي‌زنيد و مي‌شوييد، بايد بگوييم که اين کار نه تنها هيچ فايده‌اي ندارد، بلکه به موهاي شما نيز آسيب مي‌رساند.
در واقع شامپو زدن بيش از حد به غدد سباسه که وظيفه توليد روغن‌هاي پوست را دارند، آسيب مي‌رساند و باعث فعاليت بيش از حد آن‌ها مي‌شود. همين موجب مي‌شود که پوست سر شما بيش از حد روغني شود.
اين که شما هر چند وقت يک بار سرتان را مي‌شوييد، بستگي به نوع موهايتان دارد. به عنوان مثال موهاي فر، کوتيکول کمتري نسبت به موهاي صاف دارند، از اين رو حساس‌تر، خشک‌تر و آسيب پذيرترند.
پيشنهاد ما به شما اين است که اگر موهاي صافي داريد، هر 2 يا 3 روز يک بار و اگر موهاي فري داريد هر 4 تا 5 روز يک بار موهايتان را با شامپو بشوييد.
استفاده زياد از مواد حاوي الکل
اگر به دنبال ماده‌اي براي موهايتان مي‌گرديد، بهتر است از موادي که حاوي الکل هستند استفاده نکنيد. طبق تحقيقات، موادي که حاوي الکل هستند، مانند اسپري‌هاي مو، نرم کننده يا حالت دهنده‌هاي مو، گزينه‌هاي مناسبي براي موهاي شما به خصوص در فصلي چون زمستان، نيستند. بنابراين بهتر است که اين بار در خريدتان دقت بيشتري به خرج دهيد.
پوشاندن سر به مدت زياد

اگر عادت داريد که سرتان را مدام بپوشانيد، بايد بگوييم که داريد با اين کار به موهايتان آسيب مي‌زنيد. اگر موهاي شما هر روز صبح تا شب پوشيده باشند، توان نفس کشيدن ندارند از اين رو شکننده مي‌شوند. بهتر است که در اين شرايط از نرم کننده استفاده کنيد و پس از به خانه رفتن، موهايتان را شانه کنيد و باز بگذاريد تا کمي نفس بکشند.

نظر شما