شناسهٔ خبر: 29962980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افرادي که دغدغه بيکاري و ازدواج دارند، شغل ايجاد مي کنند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه در اعتقاد و اخلاق، نيازمند تقوي هستيم، گفت: افرادي که دغدغه فقر، بيکاري و ازدواج جوانان را دارند، براي کمک به رفع آن شغل ايجاد مي کنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين «کاظم صديقي» ظهر امروز (جمعه) و در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلي تهران برگزار شد، گفت: تقوا هم دنياست و هم آخرت، تقوي مايه نزول برکات آسمان و جوشش برکات زمين است، وعده خدا حق است و اگر جايي گرفتار بي برکتي شديم، بدانيد که وظايف خودمان را عمل نکرده ايم.
وي افزود: باورها خراب است که اخلاق ها خراب شده، باورها مشکل دارد که حرکت تهاجمي از يک نظام الهي و ولايي به حرکت هاي انفعالي در برابر دشمن تبديل مي شود.
امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه عقيده ها را بايد درست کرد، گفت: امروز دشمن با ابزار مختلف از شبکه هاي اجتماعي، ماهواره ها و حتي در مدارس و دانشگاه ها نفوذي هايي دارد که اعتقادات، ولايت و ولايت فقيه را بمباران مي کند.
حجت الاسلام صديقي با بيان اينکه ولايت فقيه بايد براي همه روشن بوده و قابل ترديد نباشد، ادامه داد: در قرآن کريم سرچشمه همه خوبي ها تقواست، بنابراين خداي متعال تقوي را در تقارن «بر» قرارداده است و افرادي که دغدغه فقر، بيکاري جوانان و ازدواج را دارند، کمر مي بندند براي کمک به آنها و شغل ايجاد مي کنند.
وي اظهار داشت: نيکوکاري بدون تقوا توطئه است. برخي شبکه هاي سياسي، گروهي کاري مي کنند و مردم فريبي مي کند اما وقتي تقوا نيست «بر» فايده ندارد.
صديقي با بيان اينکه بايد عدل بر مبناي تقوي باشد، گفت: با عدل زندگي کنيد، زيرا عدل سنگر امن است. بايد به اين مساله رسيد که تقوا با عدالت قرين شود.
وي تاکيد کرد: تجاوز به حقوق رعيت از سوي مسئولين، منشا بي عدالتي و ناامني است.
خطيب موقت تهران بيان کرد: اگر مسئولين با برنامه هاي غلط، درک موقعيت و استفاده ظرفيت داخلي باعث درماندگي ملت شوند، اين ناامني چاره اي ندارد.
صديقي تاکيد کرد برخي افراد حريص هستند، حتي اگر همه مملکت را بخورند، سير نمي شوند و تمام خزائن را راي خود و وارثان خود مي خواهند.
به گفته وي، کسي که تقوي داشته باشد، خود و جامعه اش را اصلاح مي کند، به ثبات ايمان و توحيد مي رسد و هيچ نگراني و حزني در زندگي باعث به هم ريختگي او نمي شود.
خطيب موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به ازدواج جوانان، گفت: قرآن کريم هم از تقوا به عنوان لباس ياد کرده و هم زن و مردي که با هم ازدواج مي کنند را لباس يکديگر معرفي کرده است.
وي افزود: جواني که ازدواج نکرده مثل آدم برهنه است و اعتبار ندارد و اين يک کاهش و نبود است.
صديقي خطاب به مردم، مسئولين و کانون هاي فرهنگي و دست اندرکاران، گفت: براي جوان ها اعتبار کسب کنيد، نبود همسر و ناتواني براي ازدواج برهنگي است.
وي افزود: حجاب زينت و شخصيت است و برهنگي در تمام جوامع سرافکندگي است و آدم اجتماعي نمي تواند در اجتماع برهنه بيايد و اين به عنوان خطري است که جامعه را گرفتار کرده است.
خطيب موقت تهران تاکيد کرد: ازدواج نکردن با تنگ نظري ها، پرخاشگري و بزهکاري ها رابطه مستقيم دارد، بنابراين همه براي ازدواج جوانان بايد طرح بدهند تا جامعه رنگ غرب نگيرد و برهنگي و زندگي غيراجتماعي ترويج نشود.
اقتصام**9132**9129
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما