شناسهٔ خبر: 29930043 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سنگ اندازي سعودي ها در مسير مذاکرات صلح يمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - عضو دفتر سياسي جنبش «أنصارالله» يمن شروط غيرمنطقي هيأت رياض در مذاکرات صلح سوئد را حاکي از تصميم سعودي ها براي تداوم جنگ عليه يمن دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، «علي القحوم» عضو دفتر سياسي جنبش «أنصارالله» يمن در گفت و گو با خبرگزاري مهر با اشاره به طرح شروط غيرمنطقي هيأت رياض به منظور تحقق آنچه را که ائتلاف سعودي از طريق راهکار نظامي به دست نياورده گفت: هدف سعودي ها از طرح اين شروط که تحت هيچ شرايطي مورد تأييد هيأت صنعاء نيست سنگ اندازي در مسير راه حل تشکيل دولت انتقالي در مرحله کنوني است.
القحوم خروج نيروهاي يمني از الحُديده را از مهمترين شروط غيرمنطقي و غيرممکن هيأت رياض خواند و بر پيشنهاد اساسي هيأت صنعاء به عنوان خواسته تمامي اقشار مردم يمن، شامل برون رفت از وضعيت فعلي، تشکيل دولت انتقالي با مشارکت تمامي اقشار و احزاب سياسي پس از توقف تجاوز نظامي و پايان محاصره تاکيد کرد.
عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله تداوم حملات نظامي ائتلاف سعودي همزمان با ادامه مذاکرات صلح در سوئد را حاکي از جدي نبودن آنان براي پايان جنگ و محاصره در يمن برشمرد و تصريح کرد: ائتلاف سعودي با حمايت آمريکا همچنان از طريق تداوم سياست هاي تجاوزکارانه خود در يمن به دنبال غارت ثروت هاي اين کشور است.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن از روز پنجشنبه 6 دسامبر با حضور طرف هاي يمني به همراه «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن در استکهلم سوئد آغاز شده است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از 14 هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است. 113/118
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن

برچسب‌ها:

نظر شما