شناسهٔ خبر: 29928294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تراز آب سد اميرکبير همچنان منفي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مدير امور بهره برداري از سد و نيروگاه برق‌آبي اميرکبير گفت: با وجود بارش‌هاي اخير، تراز آب اين سد به عنوان يکي از سدهاي تامين‌کننده آب شرب شهر تهران همچنان منفي است.

به ‌گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، «مهدي فتوکيان» افزود: ساخت سد اميرکبير با هدف تامين آب شرب شهر تهران در سال 1336آغاز و در سال 1340 به بهره برداري رسيد و از همان ابتدا به دليل موضوعات حاکميتي تامين آب شرب شهر تهران تحت مديريت شرکت آب منطقه اي تهران قرار گرفت.
وي با بيان اينکه ظرفيت مخزن سد اميرکبير حدود 183 ميليون متر مکعب است، تصريح کرد: اکنون حدود 118.7 ميليون متر مکعب آب در مخزن سد وجود دارد که تقريباً برابر حجم موجود در مدت مشابه سال گذشته است.
فتوکيان با تاکيد بر اينکه بارش هاي اخير باعث افزايش حجم آب در پشت سد نشده است، افزود: بارش‌هاي اخير در ارتفاعات اغلب به صورت برف بوده که تاثير اين بارش‌ها اکنون مشخص نيست و در بهار با ذوب شدن برف و بارش‌هاي بهاري تاثيرش مشخص مي‌شود؛ از طرفي بخشي از آب حاصل از بارش‌ها جذب زمين شده و در عمل تاثيري روي سد نداشته است.
مدير امور بهره برداري از سد و نيروگاه برق‌آبي اميرکبير ميزان بارندگي حوضه آبريز سد اميرکبير را از ابتداي سال آبي جاري تا 18 آذر، افزون بر 148.8 ميلي‌متر عنوان کرد و گفت: اين ميزان بارش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 390 درصد رشد نشان مي‌دهد، اما با اين حال تراز آب همچنان سير نزولي داشته و فقط روند منفي شدن آن کندتر شده است.
تاسيسات سد و نيروگاه برق‌آبي اميرکبير از نظر جغرافيايي در استان البرز قرار دارد، اما به دليل موضوعات حاکميتي تامين آب شرب شهر تهران، مديريت، بهره‌برداري و نگهداري از آن بر عهده شرکت آب منطقه‌اي تهران است.
اقتصام**2078**2025
انتهاي پيام /*

نظر شما