شناسهٔ خبر: 29909030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تجمع مردم يمن در صنعاء ضد ائتلاف سعودي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - جمعي از مردم يمن در اعتراض به ممانعت ائتلاف سعودي از ورود کشتي‌هاي حامل فرآورده‌هاي نفتي و اقلام غذايي و دارويي به اين کشور مقابل دفتر سازمان ملل در «صنعاء» پايتخت اين کشور تجمع کردند.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از المسيره؛ مردم يمن در اين تجمع، اين اقدام متجاوزان سعودي را محکوم و آن را نقض آشکار قوانين بين‌المللي و حقوق بشري عنوان کردند.
ائتلاف متجاوز سعودي با محاصره همه جانبه يمن اجازه ورود کمک‌هاي بشردوستانه به اين کشور را نمي‌دهد و از 13 ژوئن 2018 حملات گسترده‌اي را براي اشغال بندر الحديده آغاز کرده است.
خبر ديگر اينکه، شبکه خبري «الميادين» لبنان اعلام کرد: هيات رياض در مذاکرات صلح يمن درسوئد با تکرار لجاجت‌هاي خود پيشنهادهاي سازمان ملل درباره تعز و الحديده را نپذيرفته است.
در طرح پيشنهادي «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور يمن، بر آتش بس و کاهش تنش ازسوي همه طرف‌هاي درگيري در استان تعز و بازگشايي همه راه‌ها و گذرگاه‌ها از جلمه فرودگاه‌ها تاکيد شده است.
دور جديد مذاکرات صلح يمن روز پنجشنبه گذشته (6دسامبر) پس از عزيمت هيات مذاکره کننده جنبش انصارالله و دولت مستعفي يمن (هيات رياض) به سوئد با ميانجيگري «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور يمن در سوئد آغاز شده است.
گزارش: يمن؛ حملات سعودي‌ها درميانه مذاکرات سوئد
توقف حملات و درگيري هاي دوجانبه، اداره بندر الحديده، بازگشايي فرودگاه صنعاء، تبادل اسرا، آتش بس در تعز از جمله موضوعات مورد مذاکره ميان طرف هاي يمني در سوئد است.
اين دور از مذاکرات ابتدا قرار بود، ششم سپتامبر در ژنو سوئيس برگزار شود، اما با کارشکني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران يمن تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي ومتحدانش با شکست روبه‌رو شده است.
عربستان با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 به‌ يمن حمله و سپس اين کشور فقير عربي را محاصره زميني، دريايي و هوايي کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان در يمن به کشته شدن بيش از 14 هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
تجاوز نظامي عربستان همچنين کشور فقير يمن را با کمبود شديد مواد غذايي و دارويي مواجه کرده است.
116/120
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن

نظر شما