شناسهٔ خبر: 29886687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جميله علم‌الهدي:‌ مخالف حضور رئيسي در دانشگاه بهشتي بودم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- همسر توليت آستان قدس رضوي مي‌گويد من مخالف حضور آقاي رئيسي در دانشگاه شهيد بهشتي بودم، ولي در عين حال درباره نسبت مواضع سياسي خود و رئيسي اعلام مي‌کند ما کاملا منطبق بر هم هستيم.

ديروز 17 آذرماه سيدابراهيم رئيسي، توليت آستان قدس رضوي به مناسبت روز دانشجو از مشهد راهي تهران شد تا در جمع دانشجوياني باشد که همسرش استاد برخي از آنهاست. با ورود به محوطه دانشگاه به سراغ گعده‌هاي دانشجويي مي‌روم و از آنان مي‌پرسم که آيا مي‌دانند همسر سيدابراهيم رئيسي در اين دانشگاه تدريس مي‌‌کند؟ پاسخ اکثر دانشجويان اظهار بي‌اطلاعي با نگاهي متعجبانه است.
از انتظامات مراسم سراغ جميله علم‌الهدي را مي‌گيرم. مي‌گويند دعوتش کرده‌اند، اما نمي‌دانند آمده است يا نه! يکي از آنان هم مي‌گويد در قسمت وي‌آي‌پي است. هنوز سخنراني رئيسي شروع نشده که او را در يکي از صندلي‌هاي انتهاي سالن پيدا مي‌کنم.
جميله علم‌‌الهدي، فرزند سيداحمد علم‌الهدي و همسر سيدابراهيم رئيسي دانشيار دانشگاه شهيد بهشتي است. او در دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي تدريس مي‌کند.
قبل از شروع سخنراني رئيسي چند دقيقه‌اي فرصت شد تا با او گفت‌وگويي کوتاه کنم. ساعت نزديک به 13:30 است و مي‌گويد ساعت 15 بايد به دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي بازگردد، چرا که کلاسش شروع مي‌شود.
از او مي‌پرسم باتوجه به شناختي که از جو دانشگاه داشته، آيا رئيسي براي حضور در اين جمع با او مشورت کرده است؟ علم‌الهدي مي‌گويد: «من اصلاً مخالف حضور آقاي رئيسي در دانشگاه بودم. براي اين مراسم هم بسيج از من دعوت کرد.»
مي‌پرسم نگران بود دانشجويان براي همسرش حاشيه ايجاد کنند؟ مي‌گويد:‌ «مخالف بودم چون معتقدم رفت‌وآمد براي ايشان سخت است که بيايند تهران و دوباره به مشهد بازگردند.»
علم‌الهدي توضيح مي‌دهد: «زندگي ما در تهران است. بچه‌ها در تهران هستند. آقاي رئيسي بين تهران و مشهد در رفت‌وآمد است. هفته‌اي چند بار براي جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام و همچنين کارهاي ديگر به تهران مي‌آيند.»
او مي‌گويد حضور رئيسي در دانشگاه شهيد بهشتي اولين ديدار توليت آستان قدس رضوي با دانشجويان نيست: «آقاي رئيسي قبلاً به دانشگاه امام صادق و فردوسي مشهد رفته است. علاوه‌بر اين، هفته‌اي يک‌بار دانشجويان به ديدار ايشان مي‌روند.»
مي‌گويم همسرش در پاسخ به دانشجويان گفت اگر او رئيس‌جمهور شده بود اوضاع کشور اين‌گونه نبود، آيا او نيز معتقد است اگر رئيسي در انتخابات پيروز مي‌شد، وضعيت کشور بهتر بود؟‌ جميله علم‌الهدي در پاسخ لبخندي مي‌زند و مي‌گويد:‌ «بله من هم معتقدم مشکل ضعف مديريت است. اگر مديريت درست بود، الان شرايط کشور اين نبود.»
مي‌پرسم آيا زمان انتخابات رياست‌جمهوري در کلاس درس با دانشجويانش صحبتي داشته که مي‌گويد: «بله، بچه‌‌ها سؤال مي‌پرسيدند.»
دو نفر از همراهان جميله علم‌الهدي که خود را مدير برنامه‌‌هاي همسر سيدابراهيم رئيسي معرفي مي‌‌کنند، مانع ادامه پاسخگويي مي‌شوند، اما علم‌الهدي در پاسخ به آخرين سؤال که مي‌پرسم آيا نظرات او در زمينه‌‌هاي سياسي، اجتماعي و... همسو با همسر و پدرش است مي‌گويد: «بله. ما کاملاً منطبق بر هستيم، اما من کلاً آدم سياسي نيستم.»
ساعت 15:40 دقيقه است که علم‌الهدي سالن مراسم را ترک مي‌کند و همراهانش او را به سمت دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي هدايت مي‌‌کنند تا تأخير استاد بيش از 40 دقيقه نشود!
گفت‌وگو از زينب نورانيان
**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

نظر شما