شناسهٔ خبر: 29882540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکتر علي اکبر ولايتي:

سياست توطئه آميز آمريکا از هميشه آشکارتر

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي: در آمريکا فردي به عنوان رئيس جمهور حضور دارد که واقعيت سياست توطئه آميز اين دولت را از هميشه آشکارتر کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر علي اکبر ولايتي (مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل) در نشست شوراي مرکزي کنگره جهاني محبان اهل بيت (عليهم السلام)،  با اشاره به سياست‌هاي آمريکا در دوران ترامپ، گفت: در آمريکا فردي به عنوان رئيس جمهور حضور دارد که واقعيت سياست توطئه آميز اين دولت را از هميشه آشکارتر کرده است.
سياست توطئه آميز آمريکا از هميشه آشکارتر سياست توطئه آميز آمريکا از هميشه آشکارتر سياست توطئه آميز آمريکا از هميشه آشکارتر
دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي افزود:‌ مجموعه اقدامات ترامپ، نه بيان گر اقدامات شخصي نابخرد و نا آشنا به سياست، بلکه نمايش سناريويي است که نظام حاکم بر آمريکا آن را به رشته تحرير در آورده است.
وي گفت: هر چند که بايد دانست پرده تزوير فروافتاده و حقيقت اين نظام، در اقدامات و گفته‌هاي اين فرد، عيان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، اين مدعي جهاني، نتوانسته است سياست‌هاي خود را بر ديگران تحميل کند و زين پس نيز چنين خواهد بود.
دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي با تاکيد بر اينکه پايان دادن به خون ريزي ميان مسلمانان، امري واجب و وظيفه اسلامي-انساني است، افزود:‌ مردم مظلوم فلسطين، پرچم دفاع از امت اسلامي را مظلومانه بر دوش ميکشند و اين ملت که چندين دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشيده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت.
ولايتي با اشاره به اينکه امت اسلامي اين روزها، از رنج و محنت بسيار در عذاب است و «فلسطين»، همچنان در اسارت است، گفت: جهان اسلام داراي گرايش‌ها و تفکرات متنوعي است که هر يک داراي جايگاه ويژه‌اي هستند و زيدي، علوي، حنفي، شافعي، مالکي، حنبلي، جعفري، اباضي، اسماعيلي، تصوف و طريقت-هاي عرفاني و...، هر يک گروه‌هايي از مسلمانان را در خود جاي دادهاند و البته در رهگذر تاريخ کوشيدهاند خدمات ارزند‌هاي را نيز به فرهنگ و تمدن اسلامي ارائه دهند.
دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام، افزود: آنچه همه اين ديدگاه‌ها را به صورتي عميق و مستحکم به يکديگر پيوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمي مرتبت (ص) و محبت اهل بيت (ع) است.
دکتر ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح توطئه‌ها و مشکلاتي که امت اسلامي را دچار مشکلات و معضلات کرده است تاکيد کرد: فتنه‌اي که با جنگ‌هاي نيابتي و به راه انداختن گروه‌هاي تروريستي و افراطي و تکفيري براي تضعيف و تجزيه کشور‌هاي اسلامي از سوي دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نيافته و نخواهد يافت، اما کشور‌هاي اسلامي و ملت‌هاي مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنايت‌هاي خود قرار داده است.
اين نشست دو روزه با هدف بررسي راهکار‌هاي افزايش وحدت و با حضور تعدادي از شخصيت‌ها از کشور‌هاي مختلف در هتل اوين برگزار شده است.

نظر شما