شناسهٔ خبر: 29841437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

توافق در خصوص پنج محور اصلي در مذاکرات يمن در سوئد+ويدئو

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سخنگوي جنبش انصارالله يمن در مذاکرات استکهلم سوئد از توافق براي انجام ادامه مذاکرات بر پنج محور اصلي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «عبدالملک العجري» سخنگوي جنبش انصارالله يمن در مذاکرات استکهلم سوئد گفت: توافق شامل تمرکز بر محورهاي سياسي، فرودگاه صنعا، اقدامات و رويکردهاي اقتصادي و کمک ها و امدادهاي بشردوستانه و نيز اسرا است.
العجري همچنين با اشاره به تمايل جنبش انصارالله يمن براي حل وفصل کلي پرونده اسرا و زندانيان، از موافقت طرفها در زمينه تبادل فهرست اسراي دو طرف خبر داد.
«عبدالقادر المرتضي» عضو ديگر هيات صنعا در گفتگو با شبکه الميادين با اشاره به بررسي مسائل اجراي قرارداد تبادل اسرا با هيات سازمان ملل تصريح کرد: با سازمان ملل و صليب سرخ درباره تشکيل تيم ميداني مشترک براي يافتن اجساد کشته شدگان بحث وگفت وگو شد.
همزمان «کنگره سراسري مردمي يمن» نيز در بيانيه اي مذاکرات سوئد را فرصت مناسبي براي کاهش رنج مردم اين کشور از تجاوز و محاصره خواند.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمني - يمني از روز پنجشنبه 6 دسامبر با حضور طرف هاي يمني به همراه «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد به مدت يک هفته آغاز شد.
اين دور از مذاکرات که قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهريور) در ژنو سوئيس برگزار شود، با کارشکني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
دور نخست و دوم اين مذاکرات سال 2015 (94) به ترتيب در شهرهاي ژنو و بيل سوئيس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در کويت برگزار شد که آن هم با کارشکني کشورهاي ائتلاف از جمله عربستان و امارات کار به جايي نبرد.
116/118
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن سوئد

نظر شما