شناسهٔ خبر: 29828475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حملات جگنده‌هاي سعودي به صيادان يمني

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - جنگنده‌هاي عربستان سعودي در ادامه حملات خود به يمن با بمباران قايق‌هاي صيادان يمني، چهار صياد يمني را کشتند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه خبري الجزيره؛ جنگنده بمب افکن هاي عربستان جمعه شب قايق صيادان يمني را در الحديده در غرب اين کشور بمباران کردند.
جنگنده هاي عربستان همچنين در سه نوبت منطقه الجبانه در شهرستان الحادي در استان الحديده و در دو نوبت نيز خيابان «تسعين» را در شهر الحديده بمباران کردند.
حملات هوايي جنگنده هاي عربستان درحالي شب گذشته ادامه يافت که طرف هاي يمني در شهر استکهلم سوئد در حال مذاکره براي صلح در يمن هستند.
پيش تر «يحيي سريع» سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفته بود که همزمان با دومين روز مذاکرات صلح در سوئد، حملات ائتلاف متجاوزان و مزدوران آن ها به مناطق مختلف يمن با شدت ادامه دارد.
يحيي سريع روز جمعه افزود: جنگنده هاي ائتلاف سعودي – آمريکايي در 19 نوبت مناطق مختلف يمن را هدف قرار دادند و مزدوران آن ها نيز همزمان حملات موشکي و توپخانه اي شديدي به مناطق مسکوني داشتند.
مذاکرات صلح يمني - يمني روز پنج‌شنبه دراستکهلم پايتخت سوئد آغاز شد.
اين دور از مذاکرات که قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهريور) در ژنو سوئيس برگزار شود، با کارشکني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
دور نخست و دوم اين مذاکرات سال 2015 (94) به ترتيب در شهرهاي ژنو و بيل سوئيس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در کويت برگزار شد که آن هم با کارشکني کشورهاي ائتلاف از جمله عربستان و امارات کار به جايي نبرد.
116/118
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن

نظر شما