شناسهٔ خبر: 29808646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

لااقل بگذارید ژست مردمی بودن برای نمایندگان مجلس باقی بماند

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ، رسانه ها اعلام کرده اند که قرار است برای خودروهای نمایندگان مجلس مجوز تردد در خط ویژه صادر شود ، شاید با این استدلال که گرفتاری های شان زیاد است و زودتر بتوانند از ترافیک تهران رها شوند و به جلسات و کارهایشان برسند.

کم نیستند شهروندانی که از لابه‌لای ارابه‌های آهنی به هم گره خورده خیابان‌های پرترافیک تهران، ویراژ دادن معنا دار خودروهای شیشه دودی در خطوط ویژه را به چشم خود دیده اند؛ خودروهایی که انعکاس رقصان نور LED های کوچکِ قرمز و آبی‌شان، دهن کجی واضحی است به صدها خودروی گیر کرده در ترافیک خیابان‌های تهران…

این رانت و «ویژه رانی» با هر نیت و توجیهی به نمایندگان داده شده باشد ، بی شک به دورتر شدن از لمس مشکلات مردم منجر می شود و نیروی انتظامی یا وزارت کشور یا هر نهاد صادر کننده چنین مجوزی، راه را به خطا رفته است.

اگر نمایندگان خدمتگزار مردم هستند ، باید برای مشکلات و موانع چاره جویی کنند. باید با موقعیت‌هایی که مردم با آن روبرو هستند از جمله ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند نه این که برای خود امتیاز و رانت ویژه‌ قائل شوند.

خط ویژه‌ برای تسهیل رفت و آمد مردم خصوصا طبقات متوسط به پایین جامعه ایجاد شده و نباید برای مردمی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند مشکل ایجاد شود.

در برخی کشورها نخست وزیر ، وزرا و نمایندگان مجلس با دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی به محل کار می روند و شایسته نیست این ویژه خواری ها و ویژه رانی ها قانونی و ترویج شود.

حداقل درخواست شاید این باشد که نام نمایندگانی که مجوز این رانت را دریافت می کنند برای اطلاع موکلینشان رسما اعلام شود و البته ای کاش این موضوع برای مقامات دولتی هم رعایت شود و در این موارد شفاف سازی شود

نظر شما