شناسهٔ خبر: 2977461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی جنجال براه افتاده/

ادامه طرح پارکینگ سعدالسلطنه با تصمیم استاندار صورت می گیرد

قزوین- رئیس شورای شهر قزوین گفت: به منظور پرهیز از جنجال و حل قانونی ومنطقی، ادامه طرح پارکینگ سعدالسلطنه با تصمیم استاندار صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ظاهری پنجشنبه شب در جلسه شورا که با حضور تمامی اعضاء و شهردار قزوین در تالار مردمی برگزار شد ضمن احترام به تصمیم عاقلانه تمامی اعضای شورای شهر در تصمیم گیری نهایی برای پروژه پارکینگ سعدالسلطنه، گفت: بنا بر تصمیم قاطع شورای اسلامی شهر قزوین، شهرداری در راستای بودجه مصوب ۹۳ پیگیری های جدی خود را درخصوص اجرای پروژه پارکینگ سعدالسلطنه از طریق مسئولان استان و سازمان میراث فرهنگی کشور به عمل آورده و نهایتا با صلاح و مصلحتی که استاندار تشخیص می دهند، در این باره اقدام می شود.

وی با بیان اینکه به طور حتم هر تصمیمی که استاندار قزوین در رابطه با این پروژه بگیرند همه دستگاهها باید پیرو آن باشند افزود: بی شک تصمیم شورا صرفه و صلاح شهرمان را با هدف پرهیز از جنجال و حل قانونی و منطقی پروژه پارکینگ سعدالسلطنه درپی خواهد داشت.

ظاهری، نظر استاندار را، هرچه که باشد قاطع در پایان دادن به جنجال های براه افتاده دانست و ادامه داد: این پروژه از مصوبات شورای شهر بوده و در بودجه سال ۹۳ اعتبار ساخت آن مشخص شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همچنین با اشاره به اعتبار هشت میلیاردو ۵۰۰ میلیونی که شهرداری به این پروژه اختصاص داده، خاطرنشان کرد: با این رقم مدیریت شهری می تواند در چندین نقطه شهر پروژه های مختلف عمرانی انجام دهد.

ظاهری ادامه داد: ولی با توجه به نیاز منطقه به وجود پارکینگ و توجیه منطقی که کارشناسان شهر از عدم صدمه این پروژه به بافت تاریخی منطقه مذکور دارند، تمامی این هشت میلیارد در یک نقطه هزینه شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه شورا و شهرداری برای انجام مصاحبه های منطقی، واقعی و ژورنالیستی در هفته های اخیر و انعکاس آنها در رسانه ها، ادامه داد: پیشرفت واقعی شهر، هدف همه مسئولان و دستگاهاست و شورا و شهرداری از ابتدا این مهم را دنبال می کرده، کما اینکه خدمات و پروژه های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی اجرا شده در بافت تاریخی و جدید قزوین گویای این واقعیت غیر قابل انکار است.

شهردار قزوین نیز در این جلسه به تصمیم تمامی اعضای شورای اسلامی شهرمان احترام گذاشت و آنرا بسیار منطقی و مطابق با صرفه و صلاح شهر برشمرد.

وی در ابتدای سخنان خود گزارشی از ادامه پیگیری ها برای حل منطقی مشکلات براه افتاده ارائه داد و تأکید کرد: این پروژه قرار است در راستای خدماتی که در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه، مسجد النبی و مجموعه بازار به شهروندان و میهمانان قزوین ارائه می دهند، خدمات رسانی کند.

نظر شما