شناسهٔ خبر: 29743344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جهانگيري: پايش و مديريت کيفيت آب شرب ضروري است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که با وجود بارندگي هاي اخير بايد همچنان مديريت مصرف آب مدنظر باشد، گفت: پايش و مديريت کيفيت آب شرب ضروري است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، جلسه شوراي عالي آب ظهر امروز - دوشنبه - به رياست معاون اول رييس جمهوري برگزار شد.
اسحاق جهانگيري در اين جلسه بر ضرورت اجراي پروژه هاي مرتبط با ارتقاء کيفيت آب شرب تاکيد کرد و افزود: پايش و مديريت کيفيت آب و تلاش براي ارتقاء کيفي منابع آبي امري ضروري است چرا که مردم با اطمينان از عملکرد دولت و وزارت نيرو ، نسبت به کيفيت آب شرب آسوده خاطر هستند.
معاون اول رييس جمهوري با اشاره به برنامه ريزي و اقدامات وزارت نيرو براي مديريت تامين آب شرب در تابستان سال جاري تصريح کرد: تامين آب شرب در تابستان امسال کاري سخت بود که خوشبختانه با برنامه ريزي دقيق وزارت نيرو مشکل جدي در کشور بوجود نيامد و اميدوارم با برنامه ريزي اين وزارتخانه که براي سه سال آينده انجام شده، در تابستان سال هاي آينده نيز مشکلي در تامين آب شرب نداشته باشيم.
وي همچنين با تاکيد بر اهميت مديريت مصرف آب از رسانه ها و به خصوص صدا و سيما خواست با آگاهي بخشي به جامعه، مردم را به مشارکت در مديريت مصرف ترغيب و تشويق کنند زيرا با وجود بارندگي هاي خوب اخير همچنان بايد به مديريت مصرف دقت نظر داشته باشيم و نبايد تصور شود که کشور از تنش آبي عبور کرده است.
جهانگيري همچنين ضرورت توجه ويژه براي تامين آب شرب مناسب در شهرهاي بزرگ و پرجمعيت کشور نظير اهواز، مشهد، اصفهان، شيراز و کرمان که با مشکل مواجه هستند را مورد تاکيد قرار داد و گفت: تامين آب شرب اين گونه شهرها بايد در اولويت قرار گيرد و بايد راهکارهاي اطمينان بخشي براي حل و فصل مشکلات تامين آب شرب اين مناطق تهيه شود.
در اين جلسه که وزير نيرو و رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حضور داشتند مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گزارشي از برنامه هاي بخش آب و آبفا در سال 98 در جهت تامين پايدار آب ارائه کرد و گفت: در اين راستا برنامه اي سه ساله براي مديريت تنش آب شرب تا سال 1400 با رويکرد افزايش تاب آوري و پايداري خدمات تدوين شده است.
براساس اين گزارش، برنامه مديريت تنش آب شرب با فرض بارندگي مشابه سال آبي گذشته و کمبود آب در تابستان سال 1400 پيش بيني شده و براي مديريت تنش آبي شهرها و روستاهاي کشور راهکارهايي در قالب افزايش تامين و توليد آب، ارتقاي کيفي آب، افزايش توان ذخيره سازي آب، ارتقاي مديريت و بهره وري منابع تامين،‌ تاسيسات و شبکه ها و نيز مديريت مصرف در نظر گرفته شده است.
در ابتداي اين جلسه نيز رييس سازمان هواشناسي کشور گزارشي از تحليل بارش و دماي کشور از ابتداي مهر تا 11 آذر 1397 و پيش بيني بارش و دما براي سه ماه آينده ارائه کرد و گفت: بارش هاي پاييزي امسال به جز در چند استان کشور در ساير مناطق کشور در حد نرمال و بالاتر از نرمال بوده است و پيش بيني ها نشان مي دهد که در زمستان سال جاري ميزان بارش ها در حد نرمال و پايين تر از نرمال خواهد بود.
سيام**1751**1553
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما