شناسهٔ خبر: 29677613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نساجی قائمشهر و سپیدرود رشت به تساوی رضایت دادند

پیروزی سرخابی‌های پایتخت در هفته چهاردهم لیگ برتر سپاهان به صدر جدول رده‌بندی رسید

صدرنشینی سپاهان، پیروز تیم‌های استقلال، پرسپولیس و همچنین نساجی و سپیدرود رشت مهم‌ترین اتفاقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بود.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز گذشته سه بازی در شهرهای اصفهان، مسجد سلیمان و تهران برگزار شد. در اصفهان تیم سپاهان اصفهان به مصاف پدیده مشهد رفت و در پایان به پیروزی یک بر صفر رسید. در این بازی مهرداد محمدی در دقیقه ۲۶ با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه دروازه پدیده را گشود و تلاش دو تیم با وجود ارائه یک بازی جذاب برای گلزنی بیشتر بی‌حاصل بود.سپاهان با این پیروزی ۲۹ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده، صدر جدول را از چنگ شاگردان گل‌محمدی درآورد.
در دومین بازی نیز تیم نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۵:۱۵ به مصاف پیکان تهران رفت و در پایان به برد مشابه یک بر صفر دست یافت تا بحران تیم پیکان کماکان ادامه داشته باشد.در این بازی پیمان میری در دقیقه ۶ پنالتی‌ای که خودش بدست آورده بود را برای نفت مسجد سلیمان تبدیل به گل کرد.نفتی‌ها با این برد، ۱۴ امتیازی شده و به رده دهم رسیدند. پیکان نیز با ۱۶ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.
دیروز همچنین در دیگر بازی همزمان شاگردان علی دایی در سایپا به مصاف استقلال خوزستان رفتند و درحالی که سایپا تا دقایق پایانی با تک گل مهدی ترابی(دقیقه ۱۹) از حریف خود پیش بود، بازی در دقیقه ۷۸ توسط محمدرضا مظاهری، به تساوی کشیده شد تا یک شگفتی دیگر هم رقم بخورد و استقلال خوزستانی که روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، بتواند از سایپا یک امتیاز بگیرد. سایپا با این تساوی، به امتیاز هفدهم رسید و در رتبه هفتم قرار گرفت. اما استقلال خوزستان با پنج امتیاز همچنان در قعر جدول هستند
برتری استقلال و پرسپولیس
اما روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد که طی آن استقلال و پرسپولیس برابر حریفان خود به برتری رسیدند و جدال تیم‌های نساجی و سپیدرود با تساوی دو – دو به پایان رسید.
در تهران استقلال با نتیجه سه بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست داد. فرشید باقری در دقیقه ۸، طارق همام در دقیقه ۲۵ و اللهیار صیادمنش در دقیقه ۷۴ برای استقلال گل زدند. آبی‌های تهران که در هفته‌های اخیر مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و حتی پیشکسوتان خود قرار گرفته بودند، دیدار برابر صنعت نفت را بسیار خوب شروع کردند و درهمان دقایق ابتدایی به گل برتری رسیدند.استقلال که در این دیدار بازی روان و منطقی را در دستور کارش قرار داده بود علاوه‌بر سه گلی که وارد دروازه صنعت نفت کرد موقعیت‌های گل زیادی را هم مقابل دروازه حریف خلق کرد اما نتوانست از آن استفاده کند.شاگردان شفر با این پیروزی ۲۱ امتیازی شدند.
در تبریز پرسپولیس با یک گل از سد میزبانش ماشین‌سازی گذشت. در این بازی شجاع خلیل‌زاده (۹۲) برای پرسپولیس گل زد. در این دیدار که در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار شد دو تیم فوتبال زیبا و سرعتی را به نمایش گذاشتند که البته سهم تیم میزبان در این زیبایی بیشتر بود. مهم‌ترین اتفاق این نیمه در دقیقه ۳۲ رقم خورد که ابتدا ماشین‌سازی دوبار در آستانه باز کردن دروازه مهمان قرار گرفت اما مدافعان پرسپولیس توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند. نیمه دوم هم مثل نیمه اول جذاب دنبال شد و دو تیم تلاش کردند با ایجاد موقعیت‌های خطرناک شانس خود برای رسیدن به گل را افزایش دهند اما درون محوطه جریمه خطرات جدید شکل نگرفت. در دقایق پایانی و درحالی که داور چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، پرسپولیس در دومین دقیقه یک ضربه ایستگاهی به دست آورد که ارسال این ضربه توسط شجاع خلیل زاده به گل تبدیل شد تا سرخپوشان در وقت‌های اضافه به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کنند.
در قائمشهر نیز تیم‌های پرطرفدار و ریشه‌دار نساجی و سپیدرود به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۲ به ۲ خاتمه یافت. محمدمهدی نظری در دقیقه ۴۵ و مهرداد عبدی در دقیقه ۷۸ برای نساجی گل زدند. محمد غلامی در دقیقه ۵۷ از روی نقطه پنالتی و میلاد شیخ سلیمانی در دقیقه ۶۸ برای سپیدرود گل زدند. نساجی با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و سپیدرود هم جمع امتیازات خود را به ۱۰ رساند.
در تنها دیدار باقیمانده از هفته چهاردهم، امروز شنبه تیم پارس جنوبی جم از ساعت 15 میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.
لازم به یادآوری است که نخستین بازی این هفته از رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه در اهواز برگزار شد که در طی آن تیم‌های فولاد و ذوب آهن اصفهان به تساوی یک – یک رضایت دادند.

نظر شما