شناسهٔ خبر: 29603025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تاج به دنبال نامه فولادمبارکه برای بقا

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی در تاریخ 26 شهریورماه به همه دستگاه‌های اجرایی و فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد. با وجود اینکه طبق اعلام دیوان محاسبات مهلت فعالیت بازنشسته‌ها 26 آبان اعلام شد، اما تکلیف فدراسیون‌های کاراته، ورزش‌های رزمی و والیبال مشخص نشد و وزارت ورزش هم سرپرستی را برای این فدراسیون‌ها تعیین نکرد.

 ضیایی تا 15 آذر استعفا می‌دهد
کار احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال و فرجی رئیس فدراسیون کاراته به دیوان عدالت اداری کشیده شد اما شکایت این دو رئیس کار به جایی نبرد و درنهایت به‌طور رسمی اعلام شد فرجی باید کنار برود و ضیایی نیز قرار بود هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش استعفای خود را اعلام کند، اگرچه هنوز این اتفاق رخ نداده است. با توجه به اینکه سازمان بازرسی کل کشور مهلت داده تا 15 آذر بازنشسته‌ها پست خود را ترک کنند، شنیده شده ضیایی در همین تاریخ استعفای خود را خواهد نوشت.

 جنجال‌های تاج برای کرسی ریاست
در جریان قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها، وضعیت رئیس فدراسیون فوتبال جالب‌تر و جنجال‌برانگیز بود. مهدی تاج که از همان ابتدای ابلاغ قانون تمایلی برای ترک ریاست فدراسیون فوتبال نداشت، اقدامات خود را برای ماندن در کرسی ریاست انجام داد که همه آنها غیر از یک راه به در بسته خورد.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) آخرین راه‌حل تاج برای ماندن در کرسی ریاست بود. اگرچه وی تاکید کرده مذاکره‌ای با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته، اما در خبری که در سایت رسمی AFC منتشر شد، نشان داد خطر تعلیق در صورت رفتن تاج جدی است و تیم ملی فوتبال ایران جام ملت‌های آسیا را از دست خواهد داد.

 فولاد مبارکه نامه تاج را امضا می‌کند؟
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ساعت‌ها جلسه‌ای را با مهدی تاج و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برگزار کرد؛ جلسه‌ای که جنجال زیادی به پا کرد و حتی پای نمایندگان مجلس را به تصمیم ماندن تاج باز کرد.

نمایندگان مجلس براین باور بودند که فدراسیون فوتبال هم شامل قانون بازنشستگی می‌شود و استثنایی وجود ندارد، اما خطر تعلیق فوتبال ایران، چاره‌ای نگذاشت تا بعد از ساعت‌ها جلسه رای به ماندن تاج داده شود. در جلسه‌ای که با حضور این سه مسئول برگزار شد درنهایت تصمیم براین شد تاج تا اتمام جام ملت‌های آسیا در پست ریاست بماند.

 با توجه به اینکه تاج پیش از موعد مقرر بازنشسته شده، می‌تواند با قانون خدمات ایثارگری در صورت گرفتن نامه از فولاد مبارکه بازگشت به کار داشته باشد اما حالا مشکل اصلی اینجاست، اینکه باید دید آیا وی امکان گرفتن نامه را از فولاد مبارکه دارد یا خیر؟ با توجه به اینکه فولاد مبارکه مربوط به بخش خصوصی است، آیا این امکان وجود دارد که نامه وی برای فعالیت در فدراسیون فوتبال امضا شود؟ درصورتی که تاج نتواند این نامه را بگیرد، باید تا تاریخ 15 آذرماه پست ریاست را ترک کند.

 انتظار تا 15 آذر
وزارت ورزش طبق نامه دیوان محاسبات حق مکاتبه و تزریق بودجه به فدراسیون‌هایی که مدیران‌شان بازنشسته هستند را ندارد تا تکلیف آنها مشخص شود. معاونت توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش آخرین مکاتبات خود را با فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی درخصوص اعلام اسامی بازنشسته‌ها انجام داده است. باید دید تا تاریخ 15 آذرماه وزارت ورزش چه برنامه‌ای برای فدراسیون‌ها خواهد داشت و تکلیف تاج و ضیایی درنهایت چه خواهد شد.

منبع: فرهیختگان

نظر شما