شناسهٔ خبر: 29556122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جمع بندي ظريف از سفر به ايتاليا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير خارجه: در ديدار با مقامات ايتاليايي و ديگر کشورها علاوه بر مذاکره درباره روابط دوجانبه موضوعات يمن و سوريه نيز بررسي شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزير امورخارجه کشورمان در جمع بندي سفر دو روزه خود به ايتاليا گفت:در ديدارهايي که در رم با مقامات ايتاليايي و ديگرکشورها داشتم علاوه بر اينکه در باره روابط دوجانبه صحبت کرديم، موضوع يمن و سوريه و ضرورت پايان دادن به وضعيت نابسامان مردم يمن و حرکت به سوي راه کار سياسي در سوريه نيز مورد تاکيد قرارگرفت.
محمدجوادظريف در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما در رم افزود: در اين گفتگوها اين موضوعات هم اکنون در شرايط ويژه اي قرار دارند که به صورت جدي پيگيري شد.
ظريف گفت: بحث برجام و مقابله با سياست هاي يکجانبه گرايانه امريکا موضوعي بود که در همه جلسات تقريبا به صورت اجماع مطرح شد. جامعه بين المللي از اين سياست ها خسته شده و خطر اين سياست ها را براي آينده مي بيند اما از طرف ديگر لازم است که آمادگي براي مقابله با اين سياست ها را پيدا کند و از تبديل شدن اين سياست ها در روابط بين المللي به يک رويه جلوگيري شود.
وزير امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: همکاري هاي اقتصادي، زمينه براي کار مشترک، استفاده از ساختارهاي ويژه در بسياري از اين ملاقات ها مطرح شد و من احساس مي کنم که اين آمادکي وجود دارد.
ظريف همچنين با اشاره به شرکت خود در «کنفرانس بين المللي گفتگوهاي مديترانه اي» افزود : چند سالي است که در اين نشست شرکت مي کنيم و اين فرصت بسيار خوبي براي ارائه ديدگاه هايمان، مخصوصا درباره منطقه است.
وي گفت: حضور ما دراين نشست به صورت پرسش و پاسخ بود که سوالات متعددي در باره سياست هاي منطقه اي ايران، در باره سياست هاي يکجانبه گرايانه آمريکا تاثير تحريم ها بر مردم ايران، مقاومت مردم ايران در برابر تحريم ها مطرح شد.

نظر شما