شناسهٔ خبر: 29552932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني در کنفرانس وحدت اسلامي:

آزادي مدنظر پيامبر (ص) بايد در جهان به رسميت شناخته شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس جمهور: عزت و سربلندي مسلمانان در منطقه و جهان به آن است که آزاديي که پيامبر اکرم (ص) براي ما و همه انسان‌ها آورده است به رسميت شناخته شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، آقاي روحاني در سخناني در سي و دومين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با تبريک ايام ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و امام صادق (ع) به علما، سياسيون و چهره هاي حاضر در اين کنفرانس خيرمقدم گفت و افزود: در اين کنفرانس همه به ياد پيامبر عظيم الشأن و براي بيعت مجدد با ايشان و براي ادامه راه و مسيرش گرد هم آمده ايم.
وي با اشاره به اينکه پيامبر بدون ترديد مسير نور و هدايت را براي همه جهانيان به ارمغان آورد گفت: درست است که او براي مسلمانان برادري آورد اما براي همه جهانيان همزيستي مسالمت آميز به ارمغان آورد.
رئيس جمهور افزود: دين اسلام تنها دين احترام به مسلمانان نيست؛ دين احترام به همه انسان ها و احترام به همه ارزش هاي والاي انساني است و امروز افتخار ما مسلمانان اين است که خلق نيکوي پيامبر و سيره بلند و کلام والاي او را بتوانيم پيروي کنيم و ادامه دهيم.
آقاي روحاني شرايط امروز منطقه را سخت و ناگوار خواند و گفت: شرايط امروز فلسطين، ليبي، سوريه، يمن و حتي شرايط امروز افغانستان، پاکستان و عراق چيزي نيست که مورد انتظار جامعه اسلامي باشد.
وي افزود: برخورد و جنگ و دعواي امروز ما با غرب و در رأس آن با امريکا بر سر چيست؟ سخن در يک کلمه است؛ آيا آزادي براي غرب و بردگي براي ديگران؟ يا آزادي براي همه؟
رئيس جمهور گفت: منطق پيامبر و اسلام ، آزادي انسان ها و جوامع انساني و ملت ها و امت اسلام بوده است و آنچه امروز امريکا از منطقه و جهان مي خواهد بردگي است و اختلاف ما اختلاف آزادي و بردگي است.

خبر تکميل مي شود

نظر شما