شناسهٔ خبر: 29552480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

روحانی: پیامبر مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورد/شرایط امروز منطقه مورد انتظار جامعه اسلامی نیست/منطق اسلام، آزادی جوامع انسانی است

رئیس‌جمهور گفت: پیامبر بی تردید مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورد، درست است که او برای مسلمانان برادری را آورد، اما برای همه جهانیان هم زیستی مسالمت آمیز رابه ارمغان آورد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز (شنبه 3 آذر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: دین اسلام تنها دین احترام به مسلمانان نیست بلکه دین احترام به همه انسان‌ها و ارزش‌های والای انسانی است و امروز افتخار ما مسلمانان آن است که خلق نیکوی پیامبر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز منطقه ما سخت و ناگوار است، خاطرنشان کرد: از فلسطین، لیبی، سوریه، یمن و حتی شرایط امروز در افغانستان و عراق چیزی نیست که مورد انتظار جامعه اسلامی باشد.

رئیس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: پیامبر بی تردید مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورد، درست است که او برای مسلمانان برادری را آورد، اما برای همه جهانیان هم زیستی مسالمت آمیز رابه ارمغان آورد.

رئیس‌‎جمهور تصریح کرد: عزت مسلمانان در جهان و منطقه این است که آزادی که پیامبر برای ما و همه انسان‌ها در نظر گرفته، آن آزادی به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: برخورد امروز ما با غرب و آمریکا بر چیست، سخنش در یک کلمه است، آزادی برای غرب یا برای همه؟ منطق پیامبر و اسلام آزادی انسان‌ها و ملت‌ها و امت اسلامی است، آنچه امروز آمریکا از منطقه می‌خواهد بردگی است و اختلاف ما بر سر بندگی و آزادی است.

روحانی با بیان اینکه این اختلاف یک اختلاف بلند مدت در طول قرن هاست، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌گویند که عظمت و فرمانروایی بر مبنی قدرت است و ما می‌گوییم بر مبنای عدل، انصاف و حقوق است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند که منافع ما باید در همه جا اصل باشد و ملت‌هایی که خلاف منافع آن‌ها حرکت می‌کنند، از آن‌ها دعوت می‌کنند که به راهی که خود ترسیم کردند برگردند و ما می‌گوییم که راه انسان راه خدا و خرد انسان‌ها ترسیم کرده اند و قلدران تاریخ نمی‌توانند مسیر ما و زندگی ما را تعیین کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: سازمان ملل متحد بعد از جنگ جهانی دوم بر منبای قدرت نظامی تشکلی شد و آنکه قدرت نظامی برتری دارد، حرف او حرف نهایی است و حق وتو دارد. یا سوابق هر کس که به سلاح برتر و کشنده‌تر و ویران گرتر دست دارد، او حاکم است و حق وتو دارد، این اساس ترسیم دنیای جدید بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی از آثار شوم جنگ جهانی دوم تشکیل غده سرطانی در این منطقه بود، آن هم غرب می‌گفت ملت‌های منطقه را اطمینان ندارم، حتی برخی دولت‌هایی که دست نشانده آن‌ها بودند اعتماد ندارم، باید یک دولت دست نشانده ما وجود داشته باشد که صد در صد گوش به فرمان ما باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه تامین کند.

نظر شما