شناسهٔ خبر: 29543165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تقويت فرهنگ بسيجي هستيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت هفته بسيج بيانيه اي صادر و تاکيد کرد: امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تقويت فرهنگ بسيجي هستيم.

به گزارش ايرنا از اعلام روز جمعه روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين بيانيه آمده است: پنجم آذر ماه يکي از درخشان‌ترين برگ‌هاي کتاب انقلاب اسلامي و يادآور صدور فرمان تاريخي امام خميني(ره) مبني بر تشکيل بسيج مستضعفين و ارتش 20 ميليوني در مقطع حساس و سرنوشت سازي است که نهال نوپاي انقلاب اسلامي تازه پا گرفته بود.
اين بيانيه مي افزايد: بدخواهان و دشمنان تلاش مي‌کردند از هر سو و با هر ابزاري از رشد و گسترش انقلاب اسلامي جلوگيري کنند اما در اين شرايط، امام بزرگوار با نگاهي جامع نگر و فراگير، آينده و امنيت نظام اسلامي و کشور را تضمين کردند و در پنجم آذر ماه سال 1358 فرمان تشکيل بسيج مستضعفين را صادر فرمودند.
در اين بيانيه آمده است: بدون ترديد دورانديشي، هوشياري و درايت بي نظير حضرت امام خميني(ره) در تاسيس آن نهاد مقدس و هدايت و تدابير روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) اساسي ترين عامل خنثي‌سازي توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامي بوده و حوادث سال‌هاي بعد گواهي روشن بر درستي اين تصميم بوده است.
اين بيانيه مي افزايد: وقتي ارتش رژيم بعث در دوران تحميل جنگ به ايران سربلند اسلامي به دنبال تحقق روياي فتح ايران بود، مردم شريف کشورمان در قالب بسيج همراه و همدل با ارتش و سپاه به دفاع از مرزهاي کشور پرداختند و شهداي سرافرازي را تقديم انقلاب اسلامي کردند.
در اين بيانيه آمده است: در سال هاي پس از جنگ نيز که کشور تازه از زير بار جنگ خانمان سوز بيرون آمده بود، باز اين بسيجيان - که امامشان آنها را لشکريان مخلص خدا ناميد- بودند که بدون هيچ چشمداشتي پاي انقلاب شکوهمند اسلامي ايستادند و براي آباداني کشور آستين بالا زدند.
اين بيانيه مي افزايد: اگر نبود تفکر بسيجي، آيا مي‌توان متصور بود که بتوان با وجود شديدترين تحريم‌ها و دشمني‌هاي ظالمانه‌ دنياي استکبار به سرکردگي آمريکاي جنايتکار، در بالاترين قلل عرصه هاي علمي، جهادي، نظامي و سياسي ايستاد؟
در اين بيانيه آمده است: امروز که در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم، مدافعان حرم اهل بيت(ع) با همين تفکر بسيجي پرچمدار حراست از مرزهاي اعتقادي ايران و دفاع از مسلمانان مظلوم شده اند.
در اين بيانيه آمده است: بسيج ميعادگاه همه اقشار مردم براي دفاع از انقلاب اسلامي و دستيابي به آرمان‌ها و اهداف آن تا تشکيل تمدن نوين اسلامي است و امروز که نظام مقدسمان هدف تهاجم اقتصادي استکبار جهاني قرار گرفته بيش از هر زمان ديگري نيازمند تقويت و نهادينه سازي فرهنگ بسيجي بوده و براي حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسيج، بايد ابعاد و ويژگي‌هاي اين پديده مبارک بازشناسي و معنا شود.
اين بيانيه مي افزايد: ارتش جمهوري اسلامي ايران، ضمن تبريک هفته بسيج به آحاد بسيجيان جان برکف اعلام مي‌کند در سايه رهبري و فرماندهي امام خامنه اي عزيز(مدظله العالي) تا پاي جان بر سر آرمان هاي امام و رهبري ايستاده است.
سيام**1751 ** 1418
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما