شناسهٔ خبر: 29533961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيروزي ايران در شوراي «آيمو» در برابر تحريم هاي آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – سند اعتراض ايران به تحريم‌هاي ضد ايراني آمريکا در حوزه حمل‌ونقل دريايي کشورمان، روز پنجشنبه در يکصد و بيست و يکمين اجلاس شوراي سازمان بين المللي دريانوردي طرح شد و مورد توجه اعضاء قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، حميد بعيدي نژاد سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن در همين رابطه با انتشار پيامي نوشت: سازمان بين المللي دريانوردي در لندن بدنبال بررسي سند پيشنهادي ايران عليه تحريمهاي آمريکا، قاطعانه از آمريکا و ديگر کشورهاي عضو خواست که از اتخاذ هر گونه اقدامي که امنيت و ايمني دريانوردي بين المللي و آزادي کشتيراني را به خطر مي اندازد خودداري نمايند.
در اين سند، جمهوري اسلامي ايران به محدوديت‌هايي که منجر به تهديد ايمني و امنيت دريانوردي در حفاظت از محيط‌زيست دريايي مي‌شود اعتراض و تصريح کرده است که اين موضوع با کنوانسيون سازمان بين‌المللي دريانوردي که تأکيد مي‌کند هيچ‌گونه تبعيضي نبايد در قبال کشورها براي فعاليت‌هاي حمل‌ونقل دريايي تجاري ايجاد شود، مغايرت دارد.
جمهوري اسلامي ايران همچنين به مکانيسم‌هايي که منجر به ايجاد محدوديت براي فعاليت‌ ناوگان کشتيراني کشور شده اعتراض کرده و خواستار پايبندي تمام اعضاء به تعهدات خود در چارچوب معاهدات بين‌المللي دريانوردي شده است.
در اين سند آمده است: شوراي سازمان بين‌المللي دريانوردي موظف است تا کشورها را از اقدامات تبعيض‌آميز و مکانيسم‌هاي محدود کننده در رابطه با فعاليت‌هاي حمل‌ونقل دريايي تجاري بر حذر دارد.
سند يادشده مي‌افزايد، شورا بايستي تائيد کند که تمام اعضاء با پايبندي به تعهدات بين‌المللي دريانوردي از حق فعاليت‌هاي حمل‌ونقل دريايي، بدون در نظر گرفتن هيچ‌گونه ملاحظه‌اي برخوردار هستند.
شوراي آيمو يکي از عالي‌ترين ارکان آيمو(International Maritime Organization ) مي‌باشد که برنامه‌ها، اهداف عاليه سازمان آيمو و مسائل بودجه‌اي آن را مشخص مي‌کند.
اين سازمان که ازجمله اهدافش«ايمني، امنيت، کشتيراني کارآمد در اقيانوس‌هاي عاري از آلودگي» است، ‌اکنون با 174عضو و 3 عضو وابسته يکي از مؤسسات تخصصي دريايي وابسته به سازمان ملل متحد است و مقر آن در لندن مي‌باشد و ارکان اصلي آن شامل مجمع، شورا و نيز پنج کميته تخصصي است.
اين خبر تکميل مي شود...
اروپام ** هـ ن **1485
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما