شناسهٔ خبر: 29497160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف بيانيه ضدايراني ترامپ را شرم آور خواند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير خارجه ايران در واکنش به بيانيه رئيس جمهوري آمريکا در تطهير حاکمان سعودي از قتل روزنامه نگار منتقد، با شرم آور خواندن اين بيانيه نوشت: شايد مسئول آتش سوزي (جنگ) کاليفرنيا هم ما هستيم.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا، محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران پيامي توئيتري در واکنش به بيانيه ضدايراني دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا منتشر کرد.
ظريف نوشت: ترامپ به شکلي عجيب و غريب بند اول بيانيه شرم آور خود درباره جنايات سعودي ها را به متهم کردن ايران به هرگونه شرارتي که به فکرش مي رسد، اختصاص مي دهد.
وي افزود: چه بسا مسئول آتش سوزي (جنگل) کاليفرنيا هم ما باشيم، چون کمک نکرديم جنگل ها را شخم بزنند، آنگونه که ايرلندي ها شخم مي زنند؟
رئيس جمهوري آمريکا امروز در بيانيه اي پيرامون قتل جمال خاشقچي روزنامه نگار منتقد سعودي به جاي پرداختن به جنايات سعودي ها با رد دخالت شاه و وليعهد عربستان در قتل اين روزنامه نگار، ايران را به بي ثباتي در منطقه متهم کرد.
همچنين اشاره ظريف به آتش سوزي در شمال ايالت کاليفرنيا در آمريکا مربوط به ناتواني دولت اين کشور در کنترل اين آتش سوزي است که بيش از 60 کشته برجا گذاشت و فاجعه بارترين آتش سوزي در تاريخ اين کشور خوانده شد.
دولت ترامپ به جاي پرداختن به علل اصلي آتش سوزي که بسياري از کارشناسان معتقدند به دليل تغييرات آب و هوايي روي داده، طرفداران محيط زيست را مقصر عنوان کرد و گفت آن ها مقابل طرح دولتش براي بريدن درختان جنگل ها ايستادند.
دولت ترامپ قصد داشت براي جلوگيري از آتش سوزي هاي گسترده در جنگل هاي کاليفرنيا که در سال هاي اخير روي داده، جنگل ها را تُنُک سازي کند.
شبد**9416**9122
انتهاي پيام /*

نظر شما