شناسهٔ خبر: 29469600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

با حضور وزیر بهداشت؛

بزرگترین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کشور در ارومیه به بهره برداری رسید

صاحب‌خبر -

در سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی و با حضور وزیر بهداشت، دی کلینیک و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه به عنوان بزرگترین کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی کشور؛ به بهره برداری رسید.

به گزارش وبدا، دی کلینیک و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه که سطح ۳ ارجاع بیماران در استان آذربایجان غربی است، در زمینی با زیربنای ۲۶ هزار متر مربع و در ۱۶ طبقه احداث شده است. 

این کلینیک با  ۱۶  کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در سطح استان آذربایجان غربی از طریق سیستم نوبت دهی و در راستای استقرار نظام ارجاع در ارتباط است.

کلینیک و دی کلینیک تدبیر که عملیات ساخت آن از سال  ۹ ۳   آغاز شده دارای ۵ اتاق عمل، ۳۰ تخت بستری و ۹ تخت ریکاوری و بخش های بستری زنان و مردان، آزمایشگاه، ایزوله، داروخانه روباتیک، رادیولوژی، اطفال، بیماری ها، دی کلینیک و جراحی های سرپایی، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، دندانپزشکی، واحد اقامتی، مرکز مشاوره و آموزش شیوه زندگی و خود مراقبتی است.

داروخانه این کلینیک به عنوان نخستین داروخانه رباتیک کشور روزانه قادر است 4 هزار نسخه بیماران را بپیچد و در آن از تجویز تا تحویل دارو به صورت الکترونیکی و مکانیکی انجام می شود و با این روش، ضمن افزایش بهره وری و کاهش ضریب خطا، شاهد کنترل تخصصی تجویز و مصرف بهینه و منطقی دارو و جلوگیری از هدررفت دارو خواهیم بود.

همچنین برای احداث دی کلینیک و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر در ارومیه، ۷۸ میلیارد تومان و برای تجهیز آن، ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده است./ 302

نظر شما