شناسهٔ خبر: 29458397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فيروزآبادي: برنامه اي براي رفع فيلتر تلگرام نداريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير شوراي عالي فضاي مجازي در باره اخبار منتشر شده مبني بر رفع فيلتر تلگرام، گفت: برنامه اي براي رفع فيلتر تلگرام نداريم و بعيد مي دانم قوه قضاييه هم اقدامي دراين زمينه انجام داده باشد.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، دکتر ابوالحسن فيروزآبادي روز دوشنبه در حاشيه نشست خبري همايش و نمايشگاه رسانه هاي نوين و شکل دهي نهادهاي اجتماعي، در جمع خبرنگاران به برنامه حمايت بيشتر از دو پيام رسان داخلي اشاره کرد و گفت: دو پيام رساني که شرايط اجتماعي بهتري داشته باشند، کاربران بيشتري جذب کرده باشند، از لحاظ فني شرايط خود را توسعه داده و همچنين قابليت سرويس دهي مناسب دارند، انتخاب و مورد حمايت بيشتر قرار مي گيرند.
وي اظهار داشت: اين دو پيام رسان از لحاظ امکانات سخت افزاري مورد حمايت قرار مي گيرند و ديتا سنتري در اطراف تهران به آنان اختصاص يافته است تا نيازهاي سخت افزاري آنان بر آورده شود.
دبير شوراي عالي فضاي مجازي ادامه داد: وزارت ارتباطات نيز در حال برگزاري مناقصه براي تهيه سخت افزارهاي مورد نياز اين دو پيام رسان است که اميدوارم هر چه سريع تر اين کار صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه حمايت هاي قبلي از پيام رسان ها را قطع نکرده ايم گفت: در حال حاضر حمايت هايي از جمله ترافيک رايگان و کاهش تعرفه در اختيار 5 تا 7 پيام رسان داخلي قرار دارد.
***مهلت فعاليت هاتگرام و تلگرام طلايي تا آخر آذر ماه تمديد شد
فيروزآبادي اظهار کرد: هر چند قرار بود دو کلاينت فارسي «هاتگرام» و «تلگرام طلايي» تا پايان شهريورماه از تلگرام مستقل شوند اما به دليل تحريم تا آخر آذرماه مهلت آنان تمديد شده و تا اين مهلت اين دو کلاينت فارسي بايد توان استقلال را داشته باشند.
وي اظهار کرد:به دليل اينکه کوچ حدود 43 ميليون کاربر از پيام رسان غير ايراني به پيام رسان هاي داخلي زمان بر بوده و امکانات فني لازم داشت، قرار شده بود اين دو کلاينت فارسي که ويژگي هاي بهتري نسبت به مدل هاي مشابه داشتند تا شهريورماه از اين شبکه مستقل شوند که به دلايل مختلف اين کار صورت نگرفت .
ادامه دارد....
1201**2017
انتهاي پيام /*

نظر شما