شناسهٔ خبر: 29330237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پاسخ کوبنده حماس به عملیات تروریستی اسرائیل در غزه با شلیک ۲۰۰ موشک به اراضی اشغالی

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: عملیات شبانه تروریستی کماندوهای صهیونیست در غزه که با پوشیدن لباس زنانه انجام گرفت، با واکنش و پاسخ کوبنده و غافلگیرانه نیروهای مقاومت فلسطین مواجه شد و نیروهای حماس با شلیک ۲۰۰ موشک، شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه را هدف قرار دادند.
نیروهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حمله تروریستی دو شب قبل رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در غزه، شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار دادند.رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بیش از ۲۰۰موشک و خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف اشکلون» در نزدیکی غزه شلیک شد. منابع صهیونیستی تاکید کردند که در این حملات موشکی نیروهای مقاومت یک دستگاه اتوبوس شهرک‌نشینان در نزدیکی نوار غزه هدف قرار گرفت و آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمد.
شبکه الجزیره هم اعلام کرد که ۱۲نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست در این حملات موشکی فلسطینیان زخمی شدند که وضعیت جسمانی برخی از آنها وخیم است.شبکه تلویزیونی «کان» هم اعلام کرد که نیروهای مقاومت مستقر در غزه ظرف ۴۰دقیقه، بیش از ۲۰۰موشک و خمپاره به سوی اراضی اشغالی شلیک کردند.
اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد این حملات در پاسخ به شهادت هفت نفر از نیروهای مقاومت در جنوب نوار غزه صورت گرفت. مسئولان صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواستند برای در امان ماندن از موشک های شلیک شده از غزه به اماکن امن و پناهگاه‌ها بروند.در همین حال، شبکه المیادین اعلام کرد که آژیر خطر در شهرک‌های بیت لحم، الخلیل، بحر المیت و اریحا به صدا درآمده است.جنگنده‌های اسرائیلی هم در واکنش به این حملات موشکی، یک پایگاه مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند، اما این حمله تلفات نداشت.
جنگنده‌های اسرائیلی همچنین پایگاه‌های مقاومت را در منطقه المحررات بین خان یونس و رفح هدف قرار دادند.جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات موشکی را بر عهده گرفت.گفته می شود سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل تعدادی از موشک‌ها را منهدم کرد اما با توجه به حجم بالای موشک های شلیک شده از غزه، بسیاری از آنها به اهداف مورد نظر در اراضی اشغالی اصابت کرد.شبکه الجزیره خبر داد که نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از این حملات موشکی، جلسه اضطراری برگزار کردند.
همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که یک نظامی این رژیم در جریان تجاوز به غزه به هلاکت رسیده و یک نظامی دیگر زخمی شده است.وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد که افسر کشته شده در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در غزه یکی از مهمترین نیروهای این رژیم بود. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ضربه مهلکی که مقاومت فلسطین به پیکره صهیونیستها وارد کرد، اذعان کرد.
لیبرمن گفت که افسر کشته شده در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در غزه یکی از مهمترین نیروهای این رژیم بود. در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که افسر کشته شده در درگیری مسلحانه با مقاومت فلسطین در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، فرمانده یکی از گردان‌های کماندویی ویژه ارتش بود.
برخی منابع گفته بودند که نظامی به هلاکت رسیده در شرق خان یونس، «یوسی امیر» ۴۴ساله فرمانده تیپ نخبه «گولانی» بود. از سویی «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هویت و اقدامات سرهنگ کشته شده در جریان این عملیات، برای سال‌ها افشا نخواهد شد. درپی لو رفتن عملیات نیروهای صهیونیست در غزه، کابینه امنیتی اسرائیل جلسه اضطراری به ریاست نتانیاهو و با حضور لیبرمن، گادی آیزنکوت فرمانده ارتش و دیگر مقامات امنیتی و نظامی تشکیل داد تا این گاف بزرگ امنیتی و نظامی را بررسی کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست صلح پاریس به فرانسه سفر کرده بود به خاطر این بحران سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به تل آویو بازگشت.گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده بود ضربه سنگینی به مقاومت در نوار غزه بزند اما با هوشیاری رزمندگان فلسطینی، این توطئه صهیونیستی شکست خورد.
در این حال شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که دست مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی همیشه روی ماشه بوده و خواهد بود. گردان های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس درخصوص تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانیه صادر کرد. بر اساس این گزارش، گردانهای عزالدین القسام در بیانیه خود آورده است: دشمن صهیونیستی شامگاه یکشنبه قصد داشت عملیات بزرگی را در نوار غزه ترتیب دهد و طی آن ضربه مهلکی را بر پیکره مقاومت در این منطقه وارد آورد اما موفق نشد. در این بیانیه همچنین تأکید شده است: دشمن صهیونیستی باید مسئولیت کامل جنایت اخیر خود و پیامدهای حاصل از آن را برعهده گیرد. ما اجاره نمی دهیم که خون پاک شهدایمان پایمال شود. از طرفی گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به عملیات نفوذ اسرائیل در نوار غزه، تأکید کردند که مقاومت با ناکام گذاشتن این عملیات پیروزی چشمگیری به دست آورد.
شرح عملیات تروریستی صهیونیست ها
شماری از نیروهای ویژه صهیونیست در تلاش برای عملیات ترور یک فرمانده شاخه نظامی حماس، لباس زنانه پوشیدند.در پی درگیری‌ نظامیان رژیم صهیونیستی و گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در شرق «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه هفت فلسطینی به شهادت رسیدند. همچنین یک افسر صهیونیستی کشته و یک نظامی دیگر این رژیم زخمی شد. افسر صهیونیستی کشته شده درجه سرهنگ دومی داشته و فرمانده گردان بوده است. گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در توضیح این حادثه اعلام کرد گروهی از نیروهای ویژه (کماندوها) رژیم صهیونیستی با یک خودروی غیرنظامی به منطقه مسجد شهید «اسماعیل ابوشنب» در عمق سه کیلومتری خان یونس نفوذ کردند و «نور برکه» از فرماندهان القسام را ترور کردند. ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواست این کار را بی سر و صدا انجام دهد اما نیروهای مقاومت متوجه موضوع می‌شوند و آنها را تعقیب کردند. بر اساس بیانیه القسام، زمانی که نیروهای این جنبش دست به تعقیب کماندوهای صهیونیستی می‌زنند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران منطقه می‌کند تا نظامیان خود را نجات دهد. وبگاه «قدس» نیز به نقل از منابع آگاه نوشت یک خودرو از نوع «فولکس واگن» در مقابل منزل نور برکه در منطقه «بنی سهیلا» برای چند دقیقه متوقف شد.
از آنجایی که خودرو مشکوک بود نور برکه به همراه چند نفر دیگر از گردان های القسام به تعقیب این خودرو پرداختند. نیروهای مقاومت موفق به توقف این خودرو در نزدیکی «عبسان الکبری» شدند و از کسانی که در خودروی مذکور بودند خواستند هویت خود را افشا کنند.
در این هنگام بود که تعدادی از کماندوهای صهیونیستی در پشت خودرو شروع به تیراندازی به سمت نیروهای القسام کردند. در ادامه این گزارش آمده است بخشی از نیروهای ویژه صهیونیست‌ها لباس زنان پوشیده بودند و همین افراد به سمت نیروهای مقاومت تیراندازی کردند.
بر اساس گزارش قدس، نور برکه فورا به شهادت رسید و تعدادی از نیروهای مقاومت که زخمی شده بودند با فرماندهان خود تماس برقرار کردند و عملیات تعقیب خودروی صهیونیستی پس از آن آغاز شد. در پی این موضوع چندین موشک نیز از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و صهیونیست‌ها اعلام کردند سامانه موسوم به «گنبد آهنین» فقط جلوی سه موشک از مجموع ۱۷ موشک را گرفته است.
حماس می‌گوید در جریان تجاوز نیروهای ویژه صهیونیست به شرق خان‌یونس یک فرمانده گردان‌های عزالدین قسام به شهادت رسیده است. گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه، تصریح شده که گروهی از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به نوار غزه نفوذ کردند. این نفوذ با یک خودروی غیرنظامی به سه کیلومتری شرق خان‌یونس صورت گرفت.
این گروه نفوذی یک فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را ترور کرد و در عقب‌نشینی نیز تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند. نیروهای حماس به مقابله با این تجاوز صهیونیست‌ها پرداختند. در این حال تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید که نظامیان اسرائیلی قصد داشتند، «نور برکه»، یک فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را بربایند. نام برکه در فهرست شهدای عملیات نیروهای ویژه صهیونیستی در شرق خان‌یونس بود.
حماس شهادت این فرمانده خود در جریان تجاوز صهیونیست‌ها به خان‌یونس را تائید کرد. جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین در پی شهید و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، به نیروهایش آماده باش داد.
در چنین شرایطی وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار درباره آغاز درگیری گسترده در غزه، خواستار بازگشت به مرحله آتش بس شد.منابع فلسطینی هم از برقراری تماس های متعدد از سوی مقامات مصری با طرف های فلسطینی و صهیونیستی به منظور کاهش تنش در نوار غزه خبر دادند.

نظر شما