شناسهٔ خبر: 29308770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جنگ‌افروزي صهيونيست‌ها در غزه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ارتش رژيم صهيونيستي يکشنبه شب با حمله به باريکه غزه و ترور شماري از فرماندهان نيروهاي مقاومت، جنگ افروزي جديدي را در اين منطقه دنبال کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، گردان هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) يکشنبه شب اعلام کرد، نيروهاي ويژه رژيم صهيونيستي با نفود به شرق خان يونس، جنوب غزه، دو تن از فرماندهان گردان هاي قسام با نام «نورالدين محمد سلامه برکه» (37 ساله) و «محمد ماجد موسي القرا» (23ساله) را ترور کردند.
اين حمله واکنش نيروهاي مقاومت و درگيري آنها با نظاميان اشغالگر را در پي داشت که به هلاکت يک نظامي صهيونيست و زخمي شدن يک نظامي ديگر انجاميد.
همزمان نيز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي وارد عمل شدند و منطقه خزاعه در غزه را بمباران کردند که به شهادت شش فلسطيني و زخمي شدن هفت نفر ديگر منجر شد.
گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز در پي اين حملات با اعلام بسيج عمومي، نيروها و يگان هاي ميداني خود را فراخواند و تمامي مناطق و ورودي هاي غزه را به کنترل درآورد.
آماده‌باش نيروهاي مقاومت فلسطين در باريکه غزه
بر اساس اعلام رسانه ها، نيروهاي مقاومت دستکم 10 راکت به سوي شهرک هاي صهيونيست نشين در فلسطين اشغالي شليک کردند.
درهمين حال؛ کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي به ترور «نورالدين برکه» از فرماندهان حماس اشاره کرد و افزود که هدف کشتن اين مسئول حماس نبوده بلکه ربودنش بوده است.
در پي ناآرامي هاي غزه و شليک چند راکت به منطقه موسوم به غلاف غزه در فلسطين اشغالي، ارتش رژيم صهيونيستي از ساکنان شهرک هاي صهيونيست نشين واقع در اين منطقه خواست در محل هاي امن بمانند و تا اطلاع ثانوي از آنها خارج نشوند.
از سوي ديگر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز سفر خود به پاريس را نيمه کاره گذاشت و براي بررسي اوضاع غزه به فلسطين اشغالي بازگشت.
بر اساس اين گزارش، آويگدور ليبرمن وزير جنگ و فرماندهان بلندپايه ارتش رژيم صهيونيستي هم براي مشورت هاي امنيتي ناشي از حوادث اخير غزه راهي مقر وزارت امنيت اين رژيم در تل آويو شدند.
در پي ناآرامي هاي غزه همچنين گزارش هايي از تغيير مسير پرواز هواپيماهايي که قصد ورود به فرودگاه بن گورين در فلسطين اشغالي را داشته اند، مخابره شده است.
جنايت صهيونيست ها با واکنش شديد نيروهاي مقاومت روبه رو شده است. کميته هاي مقاومت اعلام کرده اند رژيم اشغالگر بهاي حماقت هاي اخير خود را خواهد پرداخت و مقاومت فلسطين در اين باره تصميم خود را گرفته است.
«فوزي برهوم» سخنگوي جنبش حماس در توييتر، اقدام نيروهاي مقاومت در رويارويي با جنگ افروزي صهيونيست ها را امري شجاعانه توصيف کرد.
وي گفت: مقاومت وظايف ملي و بزرگ خود را در رويارويي با کينه توزي هاي رژيم صهيونيستي و دفاع از ملت فلسطين انجام مي دهد و دشمن بهاي جنايات خود را خواهد پرداخت.
داود شهاب مسئول دفتر رسانه اي جنبش جهاد اسلامي نيز تاکيد کرد مقاومت سوپاپ اطمينان حمايت از سرزمين و ملت فلسطين به شمار مي رود و اتفاقاتي که اخيرا در شرق خان يونس رخ داد بهترين گواه بر بيداري ملت در رويارويي با دشمن است.
«هاني الثوابته» عضو کميته مرکزي جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز گفت: رژيم اشغالگر بر دامن زدن به تنش نظامي اصرار دارد و جنايتي که روز يکشنبه مرتکب شد، نشان مي دهد که اسرائيل اين جنايت را با هدف جنگ افروزي برنامه ريزي کرده است.
رژيم صهيونيستي از دسامبر گذشته دور جديد حملات هوايي به باريکه غزه را در دستور کار خود قرار داده است.
در حملات رژيم صهيونيستي به باريکه غزه تاکنون هزاران فلسطيني شهيد و زخمي شده اند.
باريکه غزه از سال 2006 تحت محاصره زميني، هوايي و دريايي اسرائيل قرار دارد و ساکنان اين باريکه با مشکلات بسياري روبرو هستند.
117/110
کليدواژه فلسطين اسرائيل غزه حملات هوايي

نظر شما