شناسهٔ خبر: 29299929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دو گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند

از بین چهار کاندید تصدی پست شهرداری تهران با رأی اعضای شورای شهر تهران، ۲ نفر (حناچی با ۱۱ رأی و عباس آخوندی با ۱۶ رأی) انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: در نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، چهار نامزد تصدی شهرداری تهران (سیدکامل تقوی‌نژاد، غلامرضا انصاری، عباس آخوندی و پیروز حناچی) برنامه‌های خود را برای شهرداری تهران ارائه دادند که اعضای شورای شهر تهران باید ۲ نفر را به عنوان گزینه نهایی شهرداری انتخاب کنند.

رسول کشت‌پور نیز یکی دیگر از نامزد‌های تصدی پست شهرداری تهران بود که به دلیل بازنشستگی، امروز استعفای خود را تقدیم رئیس شورای شهر تهران کرد.

پس از ارائه برنامه این چهار نامزد، اعضای شورای شهر تهران رأی‌گیری کردند و درنهایت ۲ نامزد شهرداری تهران (حناچی ۱۱ رأی و عباس آخوندی ۱۶ ای) به دور بعدی برای شهرداری تهران رفتند.

در روز سه‌شنبه ۲۲ آبان، گزینه نهایی شهرداری تهران از بین این دو نفر انتخاب خواهد شد.

هاشمی: شهردار تهران سه شنبه انتخاب می‌شود
اعضای شورای شهر عباس آخوندی وزیر سابق راه را با ۱۶ رای و پیروز حناچی معاون کنونی معماری و شهرسازی شهرداری این کلانشهر را با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند.

رای گیری برای انتخاب دو نامزد نهایی تصدی شهرداری تهران از بین این دو نفر و نیز سیدکامل تقوی نژاد، رسول کشت پور و غلامرضا انصاری پس از آن برگزار شد که این افراد امروز برنامه‌های خود را در صحن شورا تشریح کردند.

اعضای شورای شهر روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورا پس از دریافت برنامه‌های چهار کاندید تصدی شهرداری تهران؛ عباس آخوندی با ۱۶ رای و پیروز حناچی با ۱۱ رای را بعنوان نفرات نهایی انتخاب کردند.

سیدکامل تقوی نژاد ۱۰ رای و غلامرضا انصاری نیز سه رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران را کسب کردند.
اعضای شورا طی ۲ جلسه صبح و عصر برنامه‌های نامزد‌ها را دریافت کردند.

براساس این گزارش، پیشتر رسول کشت پور به عنوان یکی از نامزد‌های تصدی پست شهردار تهران با ارسال نامه‌ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر انصراف خود را از رقابت در این کارزار اعلام کرد.

قرار است شهردار جدید تهران از بین این دو گزینه روز سه شنبه هفته جاری (پس فردا) توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شود.

با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران که از ۲۳ اردیبهشت ماه امسال در این نهاد مشغول به کار شده است نیز باید مسئولتیش را ترک کند.

محسن هاشمی پس از اتمام ارائه برنامه توسط غلامرضا انصاری در خصوص برگزاری جلسه روز سه شنبه رای گیری کرد.

بر اساس تقویم برگزاری جلسه شورا روز سه شنبه جلسه‌ای ندارد، اما به دلیل برگزاری علنی انتخاب شهردار این جلسه برگزار می‌شود.

اعضای شورا به این موضوع رای دادند و پیش بینی شد روز سه شنبه از میان دو گزینه نهایی، شهردار تهران انتخاب شود.

نظر شما