شناسهٔ خبر: 29297117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

حرفهاي مالک تراکتور درباره تشويق کاشيما در يادگار

مالک باشگاه تراکتورسازي اعتقاد دارد توجه بيش از حد به پرسپوليس و ملي قلمداد کردن صعود اين تيم به فينال باعث شده تا حاشيه ها زياد شود؛ او از وزير خواست شائبه ها را از خودش دور کند.

صاحب‌خبر -

تراکتورسازي اين روزها به همان تيمي تبديل شده که هواداران تبريزي انتظارش را مي کشيدند؛ کهکشاني هاي فوتبال ايران حالا با کسب 3 پيروزي متوالي خود را به بالاي جدول رسانده اند و اميدواري زيادي براي قهرماني در ليگ برتر در بين پرشورها شکل گرفته است. حضور همه جانبه در ورزشگاه يادگار هم نشان از رضايت تراکتوري ها از شرايط تيم شان دارد.


در چنين شرايطي محمدرضا زنوزي مالک تراکتورسازي که توانسته شور و شوق را با سر وشکل دادن به اين تيم نزد هواداران برگرداند، ابراز اميدواري مي کند بتواند به اهدافش در اين باشگاه برسد و مردم آذربايجان را خوشحال کند.


زنوزي در گفت و گو با خبرنگار "روزنامه نود" درباره شرايط تراکتورسازي و برخي مسائل ديگر صحبت هايي را انجام داد که در ادامه مي خوانيد:

 


صحبت هاي مالک تراکتورسازي درباره برد پرگل مقابل ذوب آهن اصفهان بود: «بازي خيلي خوبي با ذوب آهن را شاهد بوديم. در نيمه اول آنطور که ما مي خواستيم بازي پيش نرفت اما در نيمه دوم با حمايت فوق العاده تماشاگران و جوي که در ورزشگاه ايجاد کرده بودند و البته با تغييرات مثبت کادرفني و درخشش بازيکنان ممتازمان توانستيم 4 گل به ذوب آهن بزنيم. ما به نوعي در نيمه دوم قدرتنمايي کرديم و من از اينکه چنين تيمي داريم که مي تواند در يک نيمه 4 گل بزند و شوقي بزرگ را به تماشاگران بدهد خوشحال هستم. اين البته شروع راه ما است و بايد خودمان را براي صدرنشيني و در نهايت قهرماني در ليگ برتر آماده کنيم. اين ها تازه گام هاي اول ما است.»


از زنوزي سوال کرديم که آيا تصور مي کرد بعد از شکست مقابل نفت آبادان، تراکتور بتواند به ليگ برتر برگردد و 3 برد متوالي کسب کند؟ مالک تراکتورسازي اينچنين پاسخ داد: «ما الان سه برد متوالي کسب کرديم و همه مي دانند چه تيم هايي را برده ايم. هم سپيدرود تيم خوبي بود و هم پيکان و ذوب آهن کيفيت بالايي دارند. اين تيم ها اما مقهور قدرت تراکتورسازي شدند و با اين شرايط هيچ چيز تراکتور امسال را جز قهرماني راضي نمي کند. ما بايد روند بردهايمان را ادامه دهيم تا رضايت هواداران آذربايجاني را جلب کنيم.»

 


موضوع بعدي که با مالک تراکتورسازي مطرح کرديم، درباره تشويق تيم کاشيما آنتلرز در بازي با ذوب آهن از سوي هواداران بود. زنوزي در اين خصوص تاکيد کرد: «اين مساله اي است که بايد به طور مفصل درباره اش صحبت کنيم. من فکر مي کنم به صورت خاص اينکه نه فقط در تبريز که در برخي ورزشگاه هاي ديگر هم شاهد تشويق تيم کاشيما آنتلرز بوديم، بيش از حد توجه نشان دادن به پرسپوليس و ملي قلمداد کردن اين مسابقه بود. اگرچه اين مسابقه سمت و سوي ملي دارد اما در نهايت يک افتخار باشگاهي محسوب مي شود و اينکه شما همه هواداران فوتبال را مجبور کني که از صعود پرسپوليس به فينال خوش شان بيايد، اتفاق درستي نيست.»


وي ادامه داد: «من يک نکته را اشاره مي کنم؛ اگر اين موفقيتي که براي پرسپوليس حاصل شد، در دوره هاي بعدي ليگ قهرمانان آسيا براي ساير تيم ها هم اتفاق بيفتد و حمايت ها اينگونه نباشد، مشخص مي شود از مرجع بي طرفانهوصرفا يک موفقيت فوتبالي بوده است. اما اگر حمايت ها براي ساير تيم ها رخ ندهد، هواداران فوتبال تصور مي کنند بي عدالتي و تبعيض رخ داده است که اين مساله به اثبات مي رسد. من به عنوان يک فعال در فوتبال که طرفدار تراکتورسازي هم هستم منتظرم ببينم در اينده چه اتفاقاتي پيرامون اين موضوع رخ مي دهد.»

 

زنوزي که حرف هاي زيادي درباره موضوع حمايت از پرسپوليس تا رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا دارد، در بخش ديگري از صحبت هايش عنوان کرد: «مثال من در اين باره ورزشگاه آزادي است. شما ديديد که وزارت ورزش در عرض 3 تا 4 هفته نواقصي که چندين دهه وجود داشت را برطرف کرد و اين به خاطر اين بود که شايد ميزباني فينال ليگ قهرمانان از ما گرفته مي شد. از روز گذشته که بازي فينال آسيا با شکوه خاصي برگزار شد، به اين مساله فکر مي کنم که چرا براي ساير ورزشگاه ها چنين اتفاقي نمي افتد؟ آيا ورزشگاه يادگار امام تبريز احتياج به بهسازي ندارد؟ ورزشگاه هاي زيادي در ايران هست که بايد به شرايط آنها از نظر سازه و زمين رسيدگي شود، ورزشگاه کرمان، ورزشگاه تختي تهران، ورزشگاه نساجي و ... آيا اينها نياز به ترميم و بازسازي ندارند؟ اگر ما صحبت از عدالت مي کنيم و وزارت ورزش براي همه ورزش ايران است اين کارگاه هاي ساختماني را بايد به همه ورزشگاه ها بفرستد و حداقل براي تيم هاي ليگ برتري اين شرايط انجام شود.»

 


زنوزي خطاب به وزير ورزش حرف هاي جالب ديگري هم بر زبان آورد: «اي کاش تيم ملي هم همينطور مثل پرسپوليس حمايت مي شد. تيم ملي براي همه مردم ايران است و غرور ملي ما در تيم ملي قرار دارد. چرا بايد با حمايت همه جانبه از يک قشر و گروه خاص موجب نارضايتي عموم بشويم؟ آقاي وزير! شما ناخواسته با خوشحالي يک قشر باعث نارضايتي عموم مردم و گروهي بزرگ مي شويد. شما مسئول کل ورزش کشور هستيد و اين براي جنابعالي جالب نيست.»


زنوزي با اشاره به وزير ورزش يک پيشنهاد مشخص به او مي دهد: «آقاي وزير ورزش، وزير همه ورزش ايران است؛ فدراسيون فوتبال نيز همينطور. نبايد توجهات و علايق صرفا به يک سمت خاص باشد. پيشنهاد من اين است که با در دستور کار قرار دادن مسائلي که بيان کردم مسئولان ورزش شائبه هاي موجود را از خودشان دور کنند. ضمن اينکه براي ما خوب نيست که بگويند اصلاحات ايجاد شده در ورزشگاه آزادي و تغييرات با فشار فيفا و اي اف سي بوده است. ما خودمان بايد دلمان براي وضعيت باشگاهي بسوزد و دست به کار شويم و براي بهسازي ورزشگاه ها اقدام کنيم.»


در ادامه از زنوزي پرسيديم چه احساسي دارد که به عنوان يک مدير بخش خصوصي به تراکتورسازي آمده و امور اين باشگاه را جلو مي برد؟ او پاسخ داد: «من قبلا در نشست خبري ام اهداف خود از حضور در تراکتورسازي را بيان کرده ام. بسيار اميدوارم شرايط موجود در نهايت من را از کاري که در تبريز شروع کردم دلسرد نکند. برنامه ما اين است که با جلب حمايت هواداران بي نظير تراکتورسازي هم آنها را با کسب عناوين و جام خوشحال کنيم و هم اينکه فضاي تازه اي در فوتبال ايران به وجود بياوريم. کشور ما بايد جمعيت هواداري بيشتري را به خود ببيند و واقعا نياز است براي اينکه ترغيب ميان مردم فوتبالدوست صورت بگيرد فوتبال به سمت خصوصي سازي برود. در اين شرايط مسائلي که فوتبال دولتي براي اين رشته رقم مي زند دور مي شود؛ کما اينکه بخش زيادي از مشکلات فوتبال ما به خاطر دولتي بودنش است. ما يک برنامه اقتصادي براي تراکتورسازي داريم که در آينده اي نزديک پياده اش مي کنيم. تراکتورسازي بايد يک تيم اقتصادي- ورزشي شود.»
 

 


موضوع آخري که با زنوزي به عنوان مالک هواپيمايي آتا مطرح کرديم، درباره مساله در اختيار قرار ندادن هواپيما به تيم ملي فوتبال است. او توضيح داد: «متاسفانه بعضي بي اخلاقي ها که نمي دانم منشا آن کجا است، اتفاق افتاد و من بابت اين مسائل بسيار متعجب و ناراحت هستم.»


وي افزود: «ما همواره بدون هيچ چشمداشتي هواپيماي اختصاصي در اختيار تيم ملي گذاشتيم و با اين کار سعي کرديم خدمتي به تيم ملي عزيز مان انجام دهيم. اما برخي آدم هايي که فوتبالي هم هستند و البته قسمتي از جامعه هواداري در تيم هاي رقيب را تشکيل مي دهند  و نام بزرگي هم دارند هرجا نشستند، گفتند به واسطه کاري که ما براي تيم ملي انجام داديم، همه چيز از سوي فدراسيون براي قهرماني تراکتورسازي در ليگ برتر مهيا شده است و فدراسيون مي خواهد امسال تراکتور را قهرمان کند. اين حرف ناجوانمردانه ترين صحبتي است که مي شود درباره ما زد.»


مالک تراکتورسازي در ادامه بيان کرد: «بنده هيچ نيتي جز خدمت به تيم ملي نداشتم. در اين شرايط انتظار ما اين بود که فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش بابت عکسي که در فضاي مجازي منتشر شد و گفتند ما با اين کار مي خواهيم ارتباطات مخفيانه اي با مسئولان ورزش داشته باشيم، واکنشي نشان دهند اما هيچ اتفاقي نيفتاد و در نهايت خود ما مجبور شديم نسبت به اين مساله واکنش داشته و بيانيه اي را منتشر کنيم.من يک سرباز ملي هستم و هرکاري از دستم بر بيايد براي خدمت به مملکتم انجام مي دهم اما با اين جوي که عليه من و تراکتورسازي راه انداختند فعلا صلاح نمي دانم با فدراسيون فوتبال ادامه همکاري داشته باشم. ما نه دنبال تبليغات بوديم و نه مساله ديگري. صرفا به خاطر تيم ملي و اينکه مردم را خوشحال کنيم جلو آمديم اما شرايط اينگونه رقم خورد.»

 

زنوزي همچنين گفت: «من فعلا به اين نتيجه رسيدم براي اينکه بحث ها ادامه نداشته باشد و خاطر برخي افراد پريشان نشود، موضوع در اختيار گذاشتن هواپيما براي تيم ملي را منتفي کنم. با وجود اينکه فدراسيون براي دادن هواپيما درخواست داده اما من گفته ام فعلا هواپيما در اختيار تيم ملي نگذارند چراکه فکر مي کنم حق ما و اعتبار ما در اين مساله کاملا خدشه دار شده است. لازم است تاکيد کنم تراکتورسازي طوري بسته شده که براي قهرماني در ليگ برتر نيازي به مسائل اينچنيني و پشت پرده نداشته باشد. ضمن اينکه ما انشالله با حمايت هواداران و همت کادر فني و بازيکنان با اقتدار جشن قهرماني مي گيريم. چون تراکتور چنان بسته شده و بازيکنان بزرگي دارد که مثل بعضي ها نياز به ارتباط ويژه ندارد.»

نظر شما