شناسهٔ خبر: 29243470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سندرز ترامپ را تهديد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- پس از استعفاي اجباري جف سشنز از وزارت دادگستري ايالات متحده، دموکرات‌ها انتقادات تندي را از رئيس‌جمهوري آمريکا مطرح کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، دموکرات‌هاي آمريکا که اکنون با به‌دست آوردن کنترل مجلس آينده نمايندگان اين کشور از اعتماد به نفس بيشتري در مواجهه با رئيس‌جمهور جمهوري‌خواه اين کشور برخوردار شده‌اند، انتقادات تندي را در خصوص استعفاي اجباري جف سشنز از وزارت دادگستري آمريکا طرح کرده‌اند.
سشنز در نامه خود که به «جان کلي» رئيس کارکنان کاخ سفيد تحويل شده بود، نوشت: «رئيس‌جمهور عزير، به درخواست شما، استعفاي خود را تقديم مي‌کنم.»
اکنون «متيو ويتيکر» تا انتصاب وزير دادگستري بعدي، سرپرست اين وزارتخانه خواهد بود. ويتيکر از وفاداران به ترامپ است.
نگراني دموکرات‌ها بيش از هرچيز از خلل در ادامه بررسي پرونده دخالت روسيه در انتخابات سال 2016 آمريکاست که به پيروزي دونالد ترامپ انجاميده بود. روسيه چنين اتهامي را رد مي‌کند. حالا مسئوليت اين پرونده با ويتيکر است که نگاه مثبتي به اقدامات «رابرت مولر» ندارد. رابرت مولر، بازرس ويژه پرونده مداخله روسيه در انتخابات آمريکا است.
نانسي پلوسي، رهبر اقليت دموکرات در مجلس فعلي نمايندگان آمريکا که از او به‌عنوان رئيس بعدي مجلس نمايندگان نام مي‌برند، اقدام ترامپ در مجبور کردن جف سشنز به استعفا را تلاشي رسوا خواند که در راستاي پايان دادن به تحقيقات کميسيون ويژه بررسي دخالت روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 صورت گرفته است.
برني سندرز، سناتور ايالت ورمونت که نزديک به دموکرات‌هاست هم به رئيس‌جمهور ايالات متحده هشدار داده که تحقيقات مولر بايد بي‌وقفه ادامه يابد.
وي تاکيد کرده که هرگونه اقدام به ايجاد مانع در روند تحقيقات بازرس ويژه، قابل پيگرد خواهد بود.
سندرز نيز شب گذشته در انتخابات سنا، جاي خود را براي شش سال ديگر در اين مجلس محکم کرد.
چاک شومر، رهبر اقليت در سناي فعلي آمريکا نيز خواستار حفاظت از روند تحقيقات رابرت مولر، در خصوص دخالت روسيه در انتخابات سال 2016 آمريکا شده است.

نظر شما