شناسهٔ خبر: 29243388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گوشي‌هاي تاشو؛ انقلاب در تلفن همراه؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - چندي قبل يک شرکت نه چندان معروف، يک گوشي تاشو را معرفي کرد و به فاصله کمي پس از آن شرکت بزرگ سامسونگ هم از يک گوشي تاشو رونمايي کرد که هم مي‌تواند موبايل باشد هم تبلت. سامسونگ اين گوشي را آغاز يک انقلاب جديد در زمينه تلفن‌هاي همراه توصيف کرده‌است.
چندي قبل يک شرکت نه چندان معروف، يک گوشي تاشو را معرفي کرد و به فاصله کمي پس از آن شرکت بزرگ سامسونگ هم از يک گوشي تاشو رونمايي کرد که هم مي‌تواند موبايل باشد هم تبلت. سامسونگ اين گوشي را آغاز يک انقلاب جديد در زمينه تلفن‌هاي همراه توصيف کرده‌است.
سامسونگ در کنفرانس اس‌دي‌سي 2018 دستگاه تلفن همراهي را نشان داد که در حالت بسته تلفن همراه است و با باز شدن تبديل به يک تبلت هفت اينچي مي‌شود. سامسونگ اين گوشي تاشو را «Infinity Flex» (بي‌نهايت انعطاف‌پذير) ناميده است. اين تبلت تاشو با جمع شدن تبديل به يک تلفن همراه مي‌شود که از بيشتر تلفن‌هاي همراه در اين روز‌ها صفحه نمايش کوچک‌تري دارد و به‌راحتي در جيب جا مي‌شود. البته ضخامت اين گوشي بسيار بيشتر از گوشي‌هاي کنوني است.
سامسونگ براي طراحي اين محصول از تکنولوژي صفحات خم‌ شونده استفاده کرده‌است. اين شرکت براي ساخت نمايشگر Infinity Flex يک لايه‌ محافظ جديد را با استفاده از مواد پليمري خاص شکل داده است. اين لايه‌ هم انعطاف‌پذير است و هم دوام مناسبي دارد.
سامسونگ اعلام کرده با کمک گوگل، توانسته است سيستم‌ عامل اندرويد که از نمايشگرهاي تاشدني حمايت مي‌کند را توسعه دهد. در اينگونه از نمايشگرهاي مي‌توان تعدادي از اپليکيشن‌ها را طوري طراحي کرد که به‌هنگام باز و بسته شدن دستگاه، عملکرد متفاتي داشته باشند. دليل اين کار به عمودي و افقي شدن رابط کاربري اپليکيشن‌ها باز مي‌گردد. دو صفحه کنار هم اجازه اجراي دو اپليکيشن در فضاي مناسب صفحه يا اجراي يک اپليکيشن در يک صفحه بزرگتر همانند تبلت را مي‌دهد.
با ورود اين دستگاه‌ها شايد زمان پايان کار تبلت‌ها فرا مي‌رسد و با گسترش قلم‌هاي ديجيتالي اين دستگاه‌ها مي‌توانند جاي دفترچه ياداداشت را هم براي افراد مختلف بگيرند.
افرادي که با رايانه‌هاي شخصي خود کار سنگين انجام نمي‌دهند، هم شايد براي هميشه به اين سيستم‌هاي جديد کوچ کنند و احتمالاً با ورود چنين دستگاه‌هايي، جهان در پنج سال آينده متفاوت با امروز مي‌شود، همانطور که 10 سال قبل با ورود آيفون و تغيير نگرش به موبايل جهان تغيير کرد. گفته مي‌شود اين گوشي اوايل سال آينده ميلادي وارد بازار خواهد شد.
البته دستگاه سامسونگ اولين گوشي واقعي تاشو جهان نيست بلکه يک شرکت کمتر شناخته شده تنها چند روز قبل از معرفي محصول سامسونگ، محصول تاشو خود را معرفي کرد که البته چندان زيبا نبود و قطر زيادي هم داشت. اين شرکت Royole نام دارد.
برخي تحيلگران فکر مي‌کنند رقيب اصلي سامسونگ در زمينه گوشي‌هاي تاشو شرکت مايکروسافت است.
گزارش شده که شرکت مايکروسافت در حال نزديک شدن به تکميل دستگاه «اندرومدا» است. اين دستگاه داراي دو نمايشگر است که با يک لولاي خاص به هم متصل هستند. اين دو نمايشگر در زاويه صفر بسته است و در زاويه 90 تا 120 تبديل به يک نوت‌بوک کوچک مي‌شود، به‌طوري‌که يک صفحه تبديل به صفحه کليد و ديگري تبديل به صفحه نمايش مي‌شود. اين دستگاه در حالت 180 درجه تبديل به تبلت مي‌شود و در زاويه 360 مي‌توان مانند موبايل از آن استفاده کرد.
درباره اين دستگاه اخبار ضد نقيض زيادي وجود دارد برخي مي‌گويند مايکروسافت توسعه اين دستگاه را کنار گذاشته برخي منابع ديگر مي‌گويند مايکروسافت همچنان در حال بر طرف کردن مشکلات است. اين شرکت براي اين گوشي چندين پتنت را ثبت کرده است اما مشخص نيست آيا اين پتنت‌ها به واقعيت نزديک شده اند يا خير. البته عکس‌هايي از اين دستگاه منتشر شده که نمي‌توانيم به‌طور مستقل آنرا تاييد يا رد کنيم.
چند سالي است توسعه گوشي‌هاي هوشمند تنها به بزرگ شدن صفحه نمايش آن‌ها، توسعه نرم‌افزاري يا سخت‌افزاري و افزودن تعداد دوربين‌ها محدود شده است. البته نمي توان کتمان کرد که کارايي اين گوشي‌ها نسبت به ده سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است و حتي بسياري از گوشي‌هاي امروزي از بسياري از لپ‌تاپ‌هاي ده سال پيش قدرتمند‌تر هستند. اما يک اتفاق هيجان‌انگيز مدت‌هاست در جهان موبايل نيفتاده است و شايد ظهور گوشي‌هاي تاشو چه سازنده آن سامسونگ باشد يا مايکرسافت يا هر شرکت ديگر بتواند جهان فناوري را کمي متحول کند. کاري که مايکروسافت با دستگاه سرفيس خود انجام داد و با ورود تبلت‌هاي هيبريدي، در زمينه تبلت‌ها يک قدم به جلو برداشته شد. قدمي که البته به دليل توسعه استفاده از تلفن‌هاي همراه چندان موفق نبود.
منبع: فردا

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` تقويم روز ارتباطات/ ... و يک روزنامه وسيله تامين وحدت ايتاليا شد
` 10 اشتباه وبسايتهاي تجارتهاي کوچک و راندن مشتريان
` فراخوان همکاري در انتشار سالنامه تخصصي روابط عمومي 1398
` دموکراتها در مجلس نمايندگان؛ سنا در دست جمهوريخواهان
` نگاهي به اقتصاد مطبوعات در ايران
` مديرکل روابط عمومي استانداري تهران: روابط عمومي‌ها امين مردم و ياور مديران هستند
` فيس‌بوک 115 حساب کاربري مشکوک را مسدود کرد
` چند شبکه‌ تلويزيوني پخش تبليغ ستاد انتخاباتي ترامپ را متوقف کردند
` مراسم تکريم و معارفه رئيس اداره روابط عمومي مخابرات منطقه مازندران
` نسخه جديد آي‌پد پرو؛ سريع‌تر از رايانه‌هاي شخصي؟



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برگزار شد/ گزارش کامل

نظر شما