به گزارش جمهوریت؛ يكي از عوامل مهم در راحتي سرنشينان و همچنين سهولت رانندگي، برخورداري از سيستم جلوبندی و تعليق سالم است. چنانچه لاستيك ها را هم از اجزاء اين بخش محسوب كنيم، بنابراين:
۱) مجموعه جلوبندی شامل سيبكها، چپقيها،اتصالات چندگانه، ميله تعادل، طبق و… بسته به نحوه رانندگی و ناهمواری مسير حداكثر هر ۲۰۰۰۰ كيلومتر نيازبه بازديد و سرويس دارند.
۲) هر دو هفته يكبار فشار باد تايرها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظيم نماييد كه اين عمل بايد هنگامی كهلاستيكها سرد هستند و در شروع حركت صورت گيرد.
۳) بين هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ كيلومتر كاركرد رينگها ولاستيكها را مجددا بالانس كرده و آنها را بصورت ضربدري با يكديگر جابجا نماييد ولي چنانچه جهت گردش در آنها تعريض شده است، به تعويض تايرهای محور جلو با محور عقب در همان سمت اكتفا كنيد.
۴) كمك فنرها تضمينكننده نرمي و سواری راحت خودرو هستند، براي اينكه هميشه در بهترين حالت باشند، پس از پيمودن هر ۲۰۰۰۰ كيلومتر آنها را از لحاظ نشت روغن و صحت عملكرد بازديد نماييد.
۵) بسته به نوع لاستيكها برای جلوگيری از هر نوعپيشامد ناگوار، بين ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ كيلومتر تايرهای جديد را با لاستيكهای فرسوده عوض كنيد.
۶) به ياد داشته باشيد كه همواره در هر محور از لاستيكهای هم نوع، هم نام و هم اندازه استفاده نماييد.
۷) بازديد ميزان گيريس بلبرينگ چرخ ها می بايست باتوجه به دفترچه راهنمای هر خودرو و مطابق با دستوركمپانی سازنده صورت گيرد.
انتهای پیام/
نظر شما