شناسهٔ خبر: 29031894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نامه تند و سرگشاده آيت الله يزدي خطاب به يک مرجع تقليد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قم- ايرناپلاس- رسانه رسمي حوزه علميه و جامعه مدرسين حوزه علميه قم، متن تندي را در قالب نامه سرگشاده آيت الله محمد يزدي به آيت الله العظمي شبيري زنجاني منتشر کرده اند.

به گزارش شنبه شب ايرنا، در اين نامه که با ادبياتي تند و کم سابقه از يک استاد حوزه خطاب به يکي از برجسته ترين مراجع تقليد شيعه نگاشته شده، رييس جامعه مدرسين آيت الله شبيري را به دليل انتشار تصاويري در فضاي مجازي از ايشان در کنار برخي افراد به گفته آيت الله يزدي `مسئله دار که براي نظام جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري«دام ظله العالي» احترامي قائل نيستند` مورد انتقاد قرار داده و گفته که، اين موضوع ناراحتي و تعجب مقلدين و حوزيان را در پي داشته است.
طبق گزارش خبرگزاري حوزه اشاره آيت الله يزدي به ديدار چندي پيش اين مرجع تقليد با رييس دولت اصلاحات، موسوي خوييني‌ها، عبدالله نوري و چند تن ديگر است.
آقاي يزدي در ادامه يکي از دلايل ناراحتي خود را اين گونه بيان کرده که چگونه آيت الله شبيري که `فرصتي براي ملاقات با هيات رئيسه مجمع عمومي اساتيد را ندارد، فرصت مي‌کند در منزل آقايي در تهران حاضر شود و با آنها ملاقات داشته باشد.`
وي در پايان اظهار کرده که `مقام و احترام شما در سايه احترام به نظام اسلامي حاکم، رهبري و شأن مرجعيت است` و به ايشان هشدار داده که ` اين گونه مسائل ديگر تکرار نگردد.`
شبد**1953**9122
انتهاي پيام /*

نظر شما