شناسهٔ خبر: 28974283 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آشنایی با کاشیما آنتلرز، حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018؛ تیمی با لشکری از مصدومان

علیرضا نجاتی

کاشیما آنتلرز ژاپن با شکست سوون سامسونگ کره جنوبی، حریف پرسپولیس ایران در لیگ قهرمانان آسیای 18-2017 شد.

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری- در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، کاشیما آنتلرز ژاپن توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 6-5 سوون سامسونگ کره جنوبی را شکست دهد و بدین ترتیب، کاشیما که هم اکنون در جی لیگ در رده چهارم است باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 به مصاف پرسپولیس، تیم رده سومی لیگ برتر ایران برود.

کاشیما برای تیم های ایرانی، تیمی ناشناخته به شمار می رود زیرا این تیم ژاپنی در تاریخ خود تاکنون برابر تیمی ایرانی قرار نگرفته است.

تاریخچه و افتخارات کاشیما آنتلرز

باشگاه کاشیما آنتلرز، هفتاد و یک سال پیش و در سال 1947 تاسیس شد که البته این باشگاه سال ها به صورت آماتور فعالیت می کرد و در سال 1992، کاشیما آنتلرز به صورت حرفه ای شروع به کار کرد. نام کاشیما به معنای جزیره گوزن هاست و آنتلرز نیز نام شهر این باشگاه است.استادیوم خانگی این تیم کاشیما ساکر نام دارد که گنجایش آن 40 هزار نفر است.

 کاشیما آنتلرز با کسب هشت قهرمانی در جی لیگ ژاپن، در کنار باشگاه سنفریس هیروشیما، پرافتخارترین تیم فوتبال ژاپن در لیگ داخلی به شمار می رود که آخرین قهرمانی آن ها در جی لیگ در سال 2016 به دست آمد. کاشیما همچنین پنج بار فاتح جام امپراطوری ژاپن (جام حذفی) شده است. با این حال پر افتخارترین تیم جی لیگ، در لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب افتخار مهمی نشده است و یک عنوان سومی در سال 1999 در جام باشگاه های آسیا، بهترین عملکرد آن ها در مسابقات بین المللی آسیایی بوده است.

اگرچه یکی از بزرگ ترین افتخارات کاشیما آنتلرز، در جام باشگاه های جهان رقم خورده است. همان طور که گفته شد، کاشیما آنتلرز هیچ گاه نتوانسته تا قهرمانی آسیا را تجربه کند اما آن ها در جام باشگاه های جهان 2016 به عنوان میزبان رقابت ها حضور داشتند. در مسابقات جام باشگاه های جهان 2016، کاشیما آنتلرز در پلی آف ابتدا از سد اوکلند سیتی نیوزیلند گذشت. در ادامه آن ها توانستند ماملودی سان داونز آفریقای جنوبی که قهرمان آفریقا بود را 2-0 شکست دهند و به نیمه نهایی برسند. در این مرحله، کاشیما آنتلرز با اقتدار ناسیونال کلمبیا، قهرمان لیبرتادورس را شکست داد و به فینال رسید. کاشیما در فینال به مصاف رئال مادرید، قهرمان اروپا رفت که آن ها با وجود نمایشی بسیار خوب، در وقت های اضافه 4-2 مغلوب رئال مادرید زیدان شدند و نایب قهرمان جام باشگاه های جهان 2016 لقب گرفتند.

 

 

از مشهور ترین بازیکنان سابق کاشیما آنتلرز می توان به زیکو، اسطوره فوتبال برزیل و لئوناردو آرائوخو هافبک برزیلی سابق میلان که هم اکنون مدیر ورزشی این تیم است اشاره کرد.  زیکو اسطوره فوتبال برزیل در سال 91 تا 94 برای این تیم به میدان رفته است. امروز نیز خارج از ورزشگاه این تیم یک مجسمه و نماد از زیکو قرار داده شده است، ورزشگاهی که از میزبان های جام جهانی 2002 نیز بود. 

نحوه رسیدن کاشیما آنتلرز به فینال لیگ قهرمانان آسیا

سرنوشت کاشیما آنتلرز و پرسپولیس در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی شباهت دارد. پرسپولیس ایران در مرحله گروهی با السد قطر هم گروه بود و در نهایت، پرسپولیس در نیمه نهایی نیز از سد السد گذشت و به فینال رسید. کاشیما نیز در نیمه نهایی موفق شد سوون سامسونگ کره جنوبی را حذف کند و این در حالی است که این دو تیم در مرحله گروهی مسابقات با یکدیگر هم گروه بودند. کاشیما آنتلرز در سال 2017 نایب قهرمان جی لیگ شد و آن ها از این طریق سهمیه شرکت در مسابقات فصل 18-2017 لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند. 

در مرحله گروهی، نماینده ژاپن در گروهی سخت قرار گرفت و آن ها با سوون سامسونگ کره جنوبی، سیدنی استرالیا و شانگهای شنهوای چین هم گروه شدند. کاشیما آنتلرز با کسب دو برد، سه تساوی و یک باخت، با نه امتیاز پایین تر از سوون سامسونگ کره به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی، کاشیما با شانگهای SIPG تیم متمول چینی که از بازیکنانی چون هالک و اسکار بهره می برد روبرو شد. روی کاغذ، شانگهای قوی تر از نماینده ژاپن به نظر می رسید اما در نهایت کاشیما صعود کرد. آنتلرز در دیدار رفت در خانه با نتیجه 3-1 پیروز شد و در دیدار برگشت 2-1 شکست خورد اما نتیجه دیدار رفت برای صعود آن ها کافی بود. در دور یک چهارم نهایی، کاشیما بازهم به تیمی چینی برخورد کرد و آن ها این بار به مصاف تیانجین کوانجین رفتند. تیانجین که هدایت آن بر عهده پائولو سوسا، سرمربی مشهور پرتغالی بود و از بازیکنانی چون الکساندر پاتوی برزیلی بهره می برد، برابر کاشیما تحقیر شد و تیم ژاپنی در مجموع با پیروزی 5-0 راهی نیمه نهایی شد.

در نیمه نهایی، کاشیما مجددا با سوون سامسونگ روبرو شد و این بار آن ها در ژاپن، انتقام ناکامی در دور گروهی را گرفتند و توانستند 3-2 پیروز شوند. در دیدار برگشت نیز نماینده کره جنوبی 3-1 پیش افتاد تا از شانس خوبی برای رسیدن به نیمه نهایی برخوردار شود اما کاشیما با یک کامبک قابل توجه در خاک کره جنوبی، بازی را 3-3 کرد تا آن ها با کسب پیروزی 6-5 در مجموع برای نخستین بار راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند. در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا، کاشیما آنتلرز در ژاپن میزبان پرسپولیس خواهد بود و دیدار فینال برگشت در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد تا پرونده لیگ قهرمانان فصل 18-2017 مشخص شود.کاشیما آنتلرز

بازیکنان شاخص کاشیما و وضعیت مصدومان این تیم

کاشیما در ترکیب خود از پنج بازیکن خارجی بهره می برد که دو تن از آن ها اهل کره جنوبی هستند و بقیه برزیلی اند. سوون تائه وون، دروازه بان اصلی آن ها اهل کره جنوبی است و سونگ هیون جونگ، مدافع کره ای نیز به تازگی به کاشیما پیوسته است. لئو سیلوا، هافبک دفاعی 32 ساله، لیاندرو، وینگر چپ 24 ساله و سرجینیو، هافبک تهاجمی 23 ساله سابق سانتوس از جمله بازیکنان برزیلی این تیم هستند که البته لیاندرو، به دلیل جراحی زانو دور از میادین است و به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز نخواهد رسید. گن شوجی، مدافع 23 ساله ملی پوش ژاپنی نیز گران قیمت ترین بازیکن کاشیما آنتلرز به حساب می آید که وب سایت ترانسفر مارکت، قیمت او را 3.5  میلیون یورو براورد کرده است. این در حالی است که گران قیمت ترین بازیکن پرسپولیس، علیرضا بیرانوند با ارزش 2 میلیون یورو است.

در کنار شوجی، شوما دوی و آتسوتو اوچیدا، از شاخص ترین بازیکنان ژاپنی کاشیما به شمار می روند که آتسوتو اوچیدا میان فوتبال دوستان، نام آشنایی به شمار می رود زیرا این مدافع راست 30 ساله سال ها در بوندس لیگا برای تیم شالکه به میدان رفت و در جام جهانی 2010 و 2014 حضور داشت. کاپیتان این تیم نیز میتسوتو اوزاوارا است که با 39 سال سن، مسن ترین بازیکن تیمش نیز به شمار می رود. بهترین گلزن این فصل کاشیما در جی لیگ ژاپن، یوما سوزوکی، مهاجم جوان این تیم است که در 30 بازی موفق به زدن 11 گل شده است. 

کاشیما مصدومان متعددی دارد که تعداد مهمی از آن ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا نخواهند رسید. اوچیدا از ناحیه همسترینگ مصدوم است و یوکی ایتو دیگر مدافع راست این تیم به دلیل پارگی رباط صلیبی قطعا در فینال غایب خواهد بود. یاسوشی اندو، هافبک ملی پوش کاشیما نیز مصدوم است و وضعیت او به طور دقیق مشخص نیست. آتسوتاکا ناکامورا، هافبک خلاق این تیم نیز دیگر مصدوم کاشیماست که از ناحیه زانو آسیب دیده است. همچنین بالاتر نیز ذکر شد که لیاندرو، وینگر برزیلی این تیم مصدوم است و احتمالا در فینال لیگ قهرمانان حضور نخواهد داشت.

خلاصه دیدار کاشیما-سوون سامسونگ

 

 

نظر شما