شناسهٔ خبر: 28954816 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

برانکو: بازیکنانم بیشترین لیاقت و استحقاق را برای کسب برد مقابل السد داشتند؛ از بیرانوند تشکر می کنم

فواد بغلانی

سرمربی پرسپولیس بعد از دیدار با السد به تمجید از دروازه بان تیمش پرداخت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری بعد تساوی پرسپولیس مقابل السد و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا،‌گفت:

از بیرانوند خیلی تشکر می‌کنم. 

* اگر این نتیجه رقم نمی‌خورد، غمگین می‌شدم

به نقل از تسنیم، وی افزود:

بیرانوند همه حرف‌ها را زد. 2  موضوع برایمان تعیین کننده بود. اول بازیکنان که قلبشان را در زمین گذاشتند، آنها بیشترین لیاقت و استحقاق را برای کسب این برد داشتند. مورد دوم هواداران پر شور پرسپولیس بودند که دیدید بعد از دریافت گل چقدر با شور تیم را تشویق کردند تا توانستیم به گل برسیم. اگر این نتیجه تاریخی را رقم نمی‌زدیم خیلی خیلی به خاطر بازیکنان غمگین می‌شدم.

* حرکت‌های شگفت‌انگیز بیرانوند را دیدید

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد:

کاغذی هم که آوردم نیاز به توضیح ندارد و این نشان‌دهنده فینال آسیا است. از زحمت و تلاش بازیکنانم تشکر می‌‌کنم. آنها با نظم بودند و همه احساس خود را تحت کنترل گرفتند. به بازیکنان گفتم باید بعد از بازی سر درد بگیرند نه اینکه پاهایتان درد کند. آنها به چیزی که استحقاق داشتند دست یافتند و جایزه خود را گرفتند. حرکت‌های شگفت‌ انگیز بیرانوند را در جریان مسابقه را دیدید. حرکت آخر او را دیدید.

* اگر به غیر از بیرانوند در مورد سایر بازیکنان حرف نمی‌زدم، ناعادلانه بود

سرمربی کروات پرسپولیس تاکید کرد:

در نیمه نهایی همه باید خوب بازی کنند. باز هم به بازیکنان تبریک می‌گویم. به میل، خواست و اراده بازیکنان تبریک می‌گویم. واقعا قدردان تلاش آنها هستیم. بار دیگر مراتب قدردانی خودم را از هواداران اعلام می‌کنم. باز هم نشان دادیم به خاطر هواداران است که فوتبال بازی می‌کنیم. از باشگاه هم تلاش می‌کنم. از همه افرادی که به ما کمک کردند از کادرفنی و ... برای کسب این نتیجه شگفت انگیز تشکر می‌کنم. به بیرانوند به خاطر انتخاب به عنوان بهترین بازیکن تبریک می‌گویم اما اگر از بازیکنان دیگر صحبت نمی‌کردیم این مسئله عادلانه نبود.

آمار یک مسئله فرضی و نسبی است، ما لیاقت رسیدن به فینال را داشتیم
برانکو در خصوص اینکه باید در فینال با تیمی از شرق آسیا بازی کنند و آیا آمار تیم‌های شرق آسیایی را دیده است، گفت:

السد یک تیم بسیار عالی است. در تیم خودش بازیکنانی دارد که زمانی بهترین بازیکنان جهان بودند. بازیکنانی مانند ژاوی، گابی، وو یونگ یا بونجاح، اما وقتی می‌خواهید درباره آمار صحبت کنیم، باید بپرسم آیا از آمار جام جهانی باخبر هستید؟ فرانسوی‌ها قهرمان جام جهانی شدند، اما در آمار حتی از حد میانگین هم پایین‌تر هستند. آمار یک مسئله نسبی و فرضی است. السد شانس داشت، اما ما هم شانس داشتیم. این فینال لیگ قهرمانان آسیاست و ما واقعاً لیاقت رسیدن به فینال را داشتیم، چون در هر دو بازی رفت و برگشت، نتیجه بهتری کسب کردیم.

برای ما فرقی ندارد نماینده ژاپن به فینال برسد یا کره
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که دوست دارد در فینال لیگ قهرمانان آسیا با تیم کاشیما آنتلرز ژاپن روبه‌رو شود یا سوون سامسونگ کره‌جنوبی، گفت:

برای ما فرقی نمی‌کند. قبلاً هم گفته‌ام، هر چهار تیمی که به نیمه نهایی می‌رسند، عالی هستند و هر چهار تیم لایق رسیدن به فینال هستند. برای ما فرقی ندارد نماینده ژاپن به فینال برسد یا کره، هرچند سبک بازی آنها با هم متفاوت است. با این حال انتظار من این است ما در بازی فینال خیلی بهتر از اینی که هستیم، باشیم.

در قراردادم پاداش ویژه برای قهرمانی آسیا وجود دارد!
برانکو در واکنش به این موضوع که شما چهار سال قبل به پرسپولیس آمدید که این تیم را از بحران نجات بدهید و حالا تیم را به فینال آسیا رسانده‌اید و آیا هدف‌تان از آمدن به پرسپولیس همین بود، اظهار داشت:

من چهار سال پیش قراردادی امضا کردم و در قراردادم بندی وجود دارد که پاداش ویژه برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرم. فکر می‌کنم دیگر همه حرف‌ها را زده‌ام. اعتماد کامل به بازیکنانم و همکارانم داشتم که فکر می‌کنم پاداش خوبی است.

نظر شما