شناسهٔ خبر: 288900 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاکایی نمایندگان خود را برای داوری بخش کتاب جشنواره شعر فجر معرفی کرد

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نمایندگان خود و کمیته علمی را برای داوری بخش کتاب به دبیر اجرایی این جشنواره معرفی کرد. این افراد به همراه نمایندگانی از شورای سیاستگذاری، بهترین کتاب‌های این جشنواره را انتخاب خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

عبدالجبار کاکایی دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر درباره علت تاخیر در معرفی هیئت داوران تلفیقی کمیته علمی و شورای سیاستگذاری جشنواره برای داوری آثار بخش کتاب این دوره، گفت: من چند نفر را به عنوان نمایندگان کمیته علمی و به عنوان داوران پیشنهادی خودم، به دبیر اجرایی جشنواره معرفی کرده‌ام.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر افزود: قرار شده که زمان جلسه یا جلسات داوری، توسط دبیر اجرایی جشنواره (قادر طراوت‌پور) اطلاع‌رسانی شود.

با این حال و به گفته کاکایی، هنوز نمایندگان شورای سیاستگذاری این جشنواره برای ارزیابی آثار مکتوب این دوره معرفی نشده‌اند.

وی افزود: در مجموع فکر می‌کنم 6 تا 7 نفر به عنوان داور، کتاب‌های راه یافته به بخش پایانی جشنواره شعر فجر را داوری کنند.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با اظهار امیدواری نسبت به تشکیل این کمیته تلفیقی، پیش‌بینی کرد داوری تا حدود یک ماه دیگر داوری بخش کتاب هشتمین جشنواره شعر فجر انجام و منتخبین آن مشخص و طی مراسمی معرف شوند.

حدود 40 عنوان کتاب به مرحله نهایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر راه یافته‌اند که از بین آنها احتمالاً 4 عنوان کتاب شامل 2 عنوان در بخش شعر سنتی و 2 عنوان در بخش شعر آزاد انتخاب خواهند شد. برگزیدگان بخش شعر این جشنواره 31 خرداد طی مراسمی در تالار وحدت معرفی شدند.

نظر شما