شناسهٔ خبر: 28655548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

براي اولين بار منتشر شد ؛

تصاوير دوربين نظارتي از ورود خاشقجي به کنسولگري به عربستان

صاحب‌خبر -
تصاوير دوربين نظارتي از ورود خاشقجي به کنسولگري به عربستان
خبرگزاري آريا- يک شبکه تلويزيوني ترکيه تصاوير يک دوربين نظارتي را منتشر کرد که ورود جمال خاشقجي خبرنگار سعودي را به کنسولگري عربستان سعودي در استانبول منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره؛ رسانه هاي ترکيه تصاوير جديدي را از تحرکات گروه عامل ترور جمال خاشقجي روزنامه نگار مشهور عربستاني در استانبول پخش کردند.
رسانه هاي ترکيه تصاويري را از تحرکات پانزده تبعه عربستان که گفته مي شود در ترور جمال خاشقجي در داخل کنسولگري اين کشور در استانبول دست داشته اند، پخش کردند. اين تصاوير دوربين هاي امنيتي، فرود دو فروند هواپيماي خصوصي در فرودگاه استانبول، ورود اين پانزده نفر به فرودگاه و تردد آنها تا کنسولگري عربستان را نشان مي دهد. يکي از اين هواپيماها قبل از ورود خاشقجي به کنسولگري و هواپيماي ديگر ساعتي پس از ورود او به کنسولگري، در استانبول به زمين نشسته است. بر اساس اين تصاوير، دو ساعت و نيم پس از ورود خاشقجي به ساختمان کنسولگري شش دستگاه خودرو از ساختمان خارج مي شود.
منابع مطلع در ترکيه تاکيد کردند کنسولگري عربستان در استانبول در روز مراجعه خاشقجي علاوه بر به مرخصي فرستادن محافظان ترکيه اي خود، همه مراجعه کنندگان را هم از ساختمان کنسولگري بيرون کرده بود.
شبکه تلويزيوني 24 تي وي ترکيه نخستين شبکه اي است که تصاوير مربوط به دوربين نظارتي را که ورود خاشقجي به کنسولگري را نشان مي دهد منتشر کرده است. در نخستين تصاوير منتشر شده مردي به عنوان خاشقجي معرفي مي شود که حدود ساعت 13 و 14 دقيقه وارد کنسولگري شد. يک ون سياه که در همان حوالي توقف کرده است نيز در تصاوير ديده مي شود.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد که ون وارد کنسولگري و از آن خارج مي شود و حوالي ساعت 15 و 8 دقيقه به محل سکونت کنسول عربستان در همان نزديکي بازمي گردد.
سردبير روزنامه اقسام ترکيه در مورد اين تصاوير مي گويد به طور قطع خاشقچي مرده يا زنده با اين ون انتقال داده شده است. منابع ترکيه در روزهاي گذشته اعلام کردند عناصر اوليه نشان مي دهد خاشقجي در محل کنسولگري کشته شده است. اما برخي رسانه هاي ترکيه روز سه شنبه اعلام کردند اين احتمال وجود دارد که وي ربوده يا به عربستان سعودي منتقل شده باشد. پليس ترکيه روز شنبه اسامي پانزده سعودي را که در همان روز به کنسولگري و استانبول رفت و آمد داشتند منتشر کرد.

نظر شما