شناسهٔ خبر: 28637867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در آوردگاه جاکارتا

صاحب‌خبر -
 

روند مدال‌آوری کاروان پاراآسیایی کشورمان در سومین روز هم با سرعت ادامه یافت. ورزشکاران اعزامی ایران که در پایان روز دوم ۲۵مدال طلا، نقره و برنز را به دست آورده بودند از ساعت‌های آغازین دیروز باز هم به طور پیوسته مدال‌آوری کردند تا برای حفظ جایگاه چهارمی دوره گذشته و تلاش برای رسیدن به رتبه سوم، رقابت تنگاتنگی با ژاپن داشته باشند. رقابتی که هر لحظه در تعداد مدال طلا به تساوی می‌رسید اما ژاپن به لطف تعداد بیشتر نقره‌ها و برنزها، شانس خود را برای حفظ مقام چهارم بیشتر می‌دید.

در هر حال تعقیب و گریز ژاپن و ایران فعلا برای جایگاه چهارمی است. اما برخلاف انتظارها جایگاه سوم، در اختیار ازبکستان است . در روزهای آینده این احتمال وجود دارد که هم ایران و هم ژاپن بتوانند جای این کشور را بگیرند. ازبکستان از جمله کشورهایی است که اخیراً در ورزش، رشدی چشمگیر داشته و این پیشرفت حتی در بازی‌های آسیایی هم محسوس بود.

با این وجود در سومین روز بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی شاهین ایزدیار، خبرسازترین چهره شد که با هت‌تریک در شنا، به سومین مدال طلای خود رسید. پیش از این در روز اول این مسابقات، ایزدیار بعد از کسب اولین مدال طلا، وعده داد که در پنج ماده دیگر هم به طلا خواهد رسید. وعده‌ای که تا به امروز به آن وفا کرده و هر روز یک مدال طلا برای کاروان ایران به ارمغان آورده است. بدون شک ایزدیار موفق‌ترین چهره کاروان ایران تا این لحظه بوده و با ادامه این روند می‌تواند حتی چهره برتر مسابقات پاراآسیایی هم، معرفی شود.‌با این حال اگر چه سایر قهرمانان کشورمان تا این لحظه نتوانسته‌اند به سه مدال طلا برسند اما هستند قهرمانانی که به دو مدال طلا یا چند مدال با رنگ‌های مختلف رسیده‌اند. ساره جوانمردی از جمله قهرمانانی است که در روز سوم توانست دومین مدال طلای خود را به دست آورد. عذرا مهدوی‌کیا هم توانست یک مدال طلا و یک مدال برنز به دست آورد و همین‌طور داود علی قاسمی که هم نقره گرفت و هم برنز و البته هستند ورزشکاران دیگری که این روند را تا آخر مسابقات، ادامه خواهند داد.

به این ترتیب تا پایان سومین روز از بازی‌های پارا آسیایی جاکارتای اندونزی کاروان کشورمان به طور میانگین بیش از ۱۵ مدال در هر روز کسب کرد تا با توجه به تعداد شرکت کننده در این رقابت‌ها، میانگین جالب توجهی داشته باشد.

نخستین طلای روز سوم بر گردن اولاد

پرتابگران مرد کشورمان مدال‌های طلا و نقره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را از آن خود کردند. با کسب این مدال‌ تعداد طلاهای کاروان ورزش ایران دو رقمی شد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، در ادامه رقابتهای دوومیدانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، نمایندگان کشورمان در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱ به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان مهدی اولاد با پرتاب ۱۴ متر به مدال طلا رسید تا نخستین مدال طلا را در روز سوم برای ایران به ارمغان آورده باشد.نورمحمد آرخی در همین ماده با ۱۲ر۶۴ موفق به کسب مدال نقره شد. پرتابگر هندی با ۱۱ر۱۶ به مدال برنز رسید و آرین لطفی دیگر نماینده کشورمان در این رشته با ۱۱ر۱۶ به چهارمی بسنده کرد.

جوانمردی و دومین طلا

فینال رقابت های تیراندازی تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان کلاس Sh۱ بازی های پاراآسیایی جاکارتا با قهرمانی ساره جوانمردی به پایان رسید.به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، فینال تپانچه ۱۰ متر بادی کلاس Sh۱ تیراندازی بازی های پاراآسیایی با حضور ساره جوانمردی، سمیرا ارم و عالیه محمودی و تیراندازانی از کشورهای کره جنوبی، تایلند و چین برگزار شد که ساره جوانمردی در مصافی ایرانی با کسب ۲۳۷ر۶ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.سمیرا ارم صاحب نشان نقره شد و سحر الشبانی از عراق در جایگاه سوم قرار گرفت. عالیه محمودی نیز هشتم شد. ساره جوانمردی دومین مدال طلای خود را در این بازی ها کسب کرد و با توجه به تغییر قوانین رکورددار آسیا در فینال این پیکارها شد.

احمدی با شکستن رکورد آسیا طلا گرفت

پرتابگران مرد کشورمان مدال های طلا و برنز بازی های پاراآسیایی جاکارتا را از آن خود کردند.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، در ادامه رقابتهای دوومیدانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، نمایندگان کشورمان در ماده پرتاب وزنه کلاس F۳۳ به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان محمدرضا احمدی با پرتاب ۹ر۹۲ ضمن شکستن رکورد آسیا به مدال طلا رسید تا دومین مدال طلا را در روز سوم برای ایران به ارمغان بیاورد.مهدی علیزاده در همین ماده با ۹ر۳۴ موفق به کسب مدال برنز شد. پرتابگر عربستانی با ۹ر۳۷ به مدال برنز رسید.

طلای دیگری از سپهوند برای ایران

پرتابگر دیسک کشورمان مدال طلای بازی های پاراآسیایی را برای ایران به ارمغان آورد. به گزارش خبرنگار ایسنا در ادامه رقابت های دوومیدانی بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، فرزاد سپهوند و شهرام حسن پور نمایندگان کشورمان در ماده پرتاب دیسک کلاس ادغامی به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان سپهوند موفق به کسب مدال طلا شد و حسن پور به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.سپهوند با ثبت حد نصاب ۵۴ر۶۱ ضمن کسب مدال طلا رکورد جهان را نیز جا به جا کرد. در این ماده پرتابگران هندی به ترتیب با ۴۵ر۴۱ و ۴۶ر۶۴ به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

قهرمانی رستمی با طعم شکستن رکورد جهان

روح الله رستمی نماینده وزنه برداری ایران علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد جدیدی به نام خود در دسته ٧٢ کیلوگرم جهان ثبت کرد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، در رقابت های وزنه برداری، روح الله رستمی وزنه بردار دسته ٧٢ کیلوگرم کشورمان به رقابت با حریفانش پرداخت و در پایان مدال با ارزش طلا را از آن خود کرد.رستمی در سه حرکت خود به ترتیب موفق به مهار وزنه‌های ٢١٣ ، ‌٢١٨ و ٢٢٥ کیلوگرم شد. وی در حرکت چهارم و برای رکوردشکنی وزنه ٢٢٩ کیلوگرم را انتخاب کرد که با مهار آن موفق به ثبت رکورد جدیدی در جهان به نام خود شد.

شانزدهمین طلای ایران بر گردن بتول جهانگیری

بتول جهانگیری قهرمان مسابقات پرتاب وزنه بانوان در بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ شد.به گزارش ایسنا، در ادامه بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا، بتول جهانگیری در مسابقات پرتاب وزنه بانوان کلاس F۳۳ صاحب مدال طلا شد. این شانزدهمین مدال طلای کاروان ایران در بازیهای پاراآسیایی بود.

نقره علی قاسمی در دوی ۱۰۰ متر

به گزارش خبرنگارایسنادر مسابقات دو و میدانی در ماده ۱۰۰ متر کلاس T ۳۷ ایران سه نماینده داشت که داود علی قاسمی با ثبت رکورد ۹۷ر ۱۱ به مدال نقره رسید.علی الفت نیا با ۱۰ ر ۱۲ و مبین رستگاری با

۲۵ ر ۱۲ دیگر شرکت کنندگان ایران در این کلاس بودند که در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.در این کلاس مدال طلا به شرکت کننده اندونزی رسید و برنز هم به نام ورزشکار عربستان ثبت شد.

متقیان به مدال نقره پرتاب نیزه بانوان رسید

پرتابگر نیزه بانوی کشورمان به مدال نقره بازی های پاراآسیایی جاکارتا دست یافت.به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از جاکارتا، در ادامه رقابتهای دوومیدانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، نمایندگان کشورمان در ماده پرتاب نیزه بانوان کلاس ادغامی به مصاف حریفانشان رفتند که هاشمیه متقیان موفق به کسب مدال نقره شد.در این رقابت لین میتونگ از چین با رکورد ۱۸ر۷۹متر اول شد و ناتالیا سمینوا از ازبکستان با حدنصاب ۱۷ر۲۹ متر به مدال برنز دست یافت.

صفرزاده نقره ۲۰۰ متر بانوان را گرفت

دونده سرعت کشورمان مدال نقره دوی ۲۰۰ متر بانوان بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، در ادامه رقابتهای دو و میدانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، هاجر صفرزاده در دوی ۲۰۰ متر بانوان کلاس T۲۲ به مصاف حریفانش رفت که در پایان با ثبت زمان ۲۷:۹۴ موفق به کسب مدال نقره شد. در این رشته دونده تایلندی با ۲۷:۸۴ به مدال طلا رسید.

نقره و برنز پرتاب ‌وزنه به ایران رسید

مسابقات دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با کسب دو مدال نقره و برنز برای پارادوومیدانی‌کاران کشورمان پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، مسابقات دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در زمین اصلی ورزشگاه GBK پیگیری شده است که سامان پاکباز و مسعود حیدری در کلاس F۱۲ پرتاب وزنه به رقابت با حریفان خود پرداختند.در این رقابت سامان پاکباز با رکورد ۱۵ر۱۹ متر به مدال نقره رسید و مسعود حیدری نیز با حدنصاب ۱۴ر۴۷ متر مدال برنز کسب کرد. در این بخش البک سلطانوف از ازبکستان با پرتابی به طول ۱۵ر۶۷ متر اول شد.

بازرگان به مدال برنز پرتاب دیسک بانوان رسید

پرتابگر دیسک بانوی کشورمان به مدال برنز بازی های پاراآسیایی جاکارتا دست یافت.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، در ادامه رقابتهای دوومیدانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاس ادغامی به مصاف حریفانش رفت که در نهایت سولماز بازرگان با پرتاب ۲۹ر۹۴ به مدال برنز رسید.پرتابرگران چینی در این ماده با ۳۹ر۰۱ و ۳۶ر۹۵ طلا و نقره گرفتند. نماینده چین با ۳۹ر۰۱ رکورد جهان را در این دسته

شکست.

اجاقلو در ۲۰۰ متر برنز گرفت

روز سوم مسابقات دو و میدانی سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی با دستیابی احمد اوجاقلو به مدال برنز کلاس

T ۴۵ر۴۶ر۴۷ ماده دوی ۲۰۰ متر آغاز شد.به گزارش خبرنگار مهر از اندونزی، در ادامه مسابقات دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ پارادوومیدانی کاران در مواد مختلف به میدان رفتند که در کلاس T‌۴۵ر۴۶ر۴۷ ماده دوی ۲۰۰ متر احمد اوجاقلو با ثبت زمان ۲۲:۵۳ ثانیه به مدال برنز رسید.در این بخش هاو وانگ از چین با رکورد ۲۱:۷۱ ثانیه اول شد و ریزال باگاس از اندونزی با حدنصاب ۲۲:۳۶ ثانیه عنوان دوم و مدال نقره را به خود اختصاص داد.

برنز جودو به جعفری رسید

نماینده منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان در دیدار رده بندی مسابقات جودو نابینایان با غلبه بر حریف هندی به مدال برنز رسید.به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از جاکارتا، امید جعفری که در دور نخست مسابقات با قرعه استراحت مواجه شد در دور دوم نماینده فیلیپین را شکست داد و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت، اما در این مرحله جعفری برابر میرزایف از ازبکستان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.جعفری در دیدار رده بندی در کمتر از یک دقیقه با امتیاز ایپون بر حریف هندی غلبه کرد.در این وزن میرزایف نماینده ازبک با غلبه بر حریف کره ای به مدال طلای این دوره از بازی‌ها رسید.تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران موفق به کسب سه مدال برنز از چهار وزن شده است.

ظریف به برنز دوی ۱۰۰ متر رسید

دونده ایران مدال برنز دوی ۱۰۰ متر مردان در بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد.به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به جاکارتا، در ادامه رقابت های دو و میدانی بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و در روز سوم این مسابقات، امید ظریف صنایعی در دوی ۱۰۰ متر مردان کلاس T13به مصاف حریفانش رفت که در نهایت با ثبت زمان ۱۱:۴۹ مدال برنز را از آن خود کرد.دونده ازبک در این ماده با زمان ۱۱:۲۶ به مدال طلا و دونده تایلندی با ۱۱:۳۲ به مدال نقره رسیدند.

سپهوند: طلا گرفتم اما راضی نیستم

پرتابگر طلایی ایران گفت: طلا گرفتم اما از خودم توقع بسیار بیشتر و بهتری داشتم.به گزارش خبرنگار مهر از اندونزی، فرزاد سپهوند دونده ایران در پرتاب دیسک کلاس f۶۴ توانست به مدال طلا دست پیدا کرد. او بعد از کسب این مدال طلا گفت: با توجه به اینکه کلاس ها ادغام شده بود در این کلاس مسابقه دادم و خوشحالم که توانستم به مدال طلا برسم.سپهوند همچنین ادامه داد: با وجود این که به مدال طلا رسیدم اما از عملکرد خودم راضی نیستم. تصور می‌کردم بتوانم رکورد بهتری را از خودم به جا بگذارم اما گرمای هوا و رطوبت خیلی در عملکرد من و هم‌تیمی‌هایم ‌تاثیر گذاشت.

برچسب‌ها:

نظر شما