شناسهٔ خبر: 28598057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس پلیس راهور در پاسخ به موج:

فرهنگ ترافیکی بهبود داشته و از مردم تشکر می کنم

رئیس پلیس راهور در ارتباط با اقدامات فرهنگی برای تردد بین خطوط وسایل نقلیه گفت: فرهنگ ترافیکی بهبود داشته و از مردم برای رعایت بیشتر مقررات رانندگی تشکر می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سردار مهری در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از رویکردهای پلیس راهنمایی و رانندگی در سال های اخیر ارتقا فرهنگ رانندگی در سطح کشور است.

وی یادآور شد: تولیدات فرهنگی پلیس راهور در مجامع بین المللی هم عرضه شده و با کسب رتبه بالا موفق بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال ۸۴ تعداد کشته های ناشی از تصادفات جاده ای در سال ۹۶ به ۱۶ میلیون رسید.

مهری خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی می توانیم نسبت به کاهش تصادفات اقدام کنیم.

وی افزود: در پنج ماهه سال ۹۷ حدود ۷ هزار جان باخته داشتیم و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی راننده عامل بیشتر تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: نقش راننده در تصادفات بالاست و باید استاندارد خودروها ارتقاء پیدا کند و ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شدند و باید اصلاح شوند.

مهری همچنین به ارتقاء استانداردهای فنی خودرو پرداخت و گفت: علاوه بر این فرهنگ سازی و ارتقاء آموزش همگانی را در دست داریم و ۱۰ میلیون همیار پلیس و ۱۵ هزار راهور محله نقش بسزایی در توسعه فرهنگ ترافیکی دارند.

وی اجباری شدن استفاده از صندلی کودک را بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی امر مهمی خواند و ادامه داد: بیش از ۸ درصد کسانیکه در تصادفات جان خود را در سال ۹۶ از دست دادند کودکان زیر ۱۰ سال بودند و هنوز صندلی کودک در کشور اجباری نشده است. رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ترمز ضد قبل و کیسه هوا برای تمام خودروها لازم است و پلیس بر اساس استانداردها خودروها را شماره گذاری می کنیم و قرار است استانداردهای خودروها ارتقاء یابد.

مهری در پاسخ به پرسش خبرنگار موج، مبنی بر اقدامات فرهنگی برای تردد بین خطوط وسایل نقلیه گفت: فرهنگ ترافیکی بهبود داشته و از مردم برای رعایت بیشتر مقررات رانندگی تشکر می کنم.

نظر شما